سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی صبح سه‌شنبه-۱۴ مهر- با حضور جهانگیری معاون اول رئیس‌ جمهور و معاون پارلمانی رئیس جمهور آغاز شد.

عباس آخوندی

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ، علی جنتی وزیر ارشاد، فانی وزیر آموزش و پرورش، گودرزی وزیر ورزش و جوانان، حجتی وزیر جهاد کشاورزی، زنگنه وزیر نفت و صادق نیز در جلسه علنی امروز حضور دارند.

جلسه استیضاح عباس آخوندی در حالی آغاز شد که فراکسیون رهروان ولایت در جلسه صبح امروزش مخالفت اعضای این فراکسیون با استیضاح را اعلام کرد.

وزیر راه و شهرسازی در جلسه سه شنبه صبح_14 مهر- فراکسیون رهروان ولایت در خصوص دو موضوع اساسی به سوالات نمایندگان پاسخ داد؛ اول، در خصوص خط آهن بجنورد در استان خراسان شمالی و دوم، در خصوص وظایف سازمان نظام مهندسی و شهرداری، همچنین توضیحاتی در خصوص مسکن مهر توضیحاتی داشت.

پاسخ‌های وزیر در خصوص خط ‌آهن استان خراسان شمالی به ویژه شهرستان بجنورد توضیحات فنی و تخصصی بود. همچنین وی در خصوص وظایف سازمان نظام مهندسی و شهرداری که هر دو جزو ناظران ساخت و ساز در شهرها به شمار می‌روند توضیحاتی ارائه داد و افزود که شهرداری نمی‌تواند هم ناظر بر ساخت و ساز و هم مجری فرآیند ساخت مسکن باشد.

پانزده نماینده متقاضی استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ضمن انتشار محورهای پنجگانه استیضاح یکی از مهمترین دلایل‌شان را عدم اعلام موضع شفاف عباس آخوندی نسبت به فتنه و سران آن اعلام کردند.

رحماندوست، کوچک‌زاده، حاجی، بیرانوند، ثروتی، نبویان، کریمی قدوسی، حسینیان، رسایی، سامری، موسوی لارگانی، اخوان، آلیا و طبیب‌زاده، اجرا نکردن تعهدات زمان اخذ رای اعتماد، مشکلات حوزه عمومی وزارت راه و شهرسازی، مشکلات حوزه زمین و مسکن شهری و روستایی، مشکلات حوزه حمل و نقل کشور و مشکلات حوزه مالی وزارت خانه را پنج محور استیضاح خود اعلام کردند.

استیضاح کنندگان بر این باورند که عدم عمل به تعهد وزیر مبنی بر تاسیس و فعالیت سازمان ایمنی جاده‌ها، بدون اقدام و بدون پاسخ ماندن ایرادات عملکردی و برنامه‌ای مندرج در گزارش ماده 49 کمیسیون عمران، عزل و نصب‌های بدون دلیل و حذف نیروهای مومن، عدم اعلام موضع شفاف نسبت به موضوع فتنه و سران آن، عدم اجرای احکام قانون برنامه پنجم توسعه، عدم توجه به سیاست‌های اقتصادی مقاومتی و عدم توجه به اجرای قوانین ایثارگران از عمده دلایل‌شان برای ارائه طرح استیضاح است.

به اعتقاد این 15 نماینده، خریدهای خارجی بالاخص در حوزه‌های ریلی و دریایی علی‌رغم وجود تولیدات مشابه داخلی، عقد قراردادهای مبهم و غیر شفاف با قیمت‌های غیرواقعی، بروکراسی شدید، ناتوانی در شناسایی و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و بکارگیری نقدیندگی جامعه در عمران کشور عدم موفقیت در جذب تسهیلات خارجی، و تبعیض در توزیع و تخصیص اعتبارات به طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام در استان‌ها از عواملی است که باید رای اعتماد نمایندگان از عباس آخوندی برداشته شود.

کد خبر 309587

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha