مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰
۰ نفر

«کلنگ ساماندهی مقبره جهان پهلوان تختی به زمین خورده است و احتمالا کار آن تا قبل از هفدهم دی‌ماه به پایان می‌رسد»؛

اين مطلب را رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران اعلام كرد. به گفته عليرضا دبير، اين اقدام در راستاي دغدغه مردم، ورزشكاران و پهلوانان كشتي صورت مي‌گيرد و جلسات زيادي طي 2سال گذشته براي اين منظور برگزار شده است. اين قهرمان سابق رشته كشتي با بيان اينكه براي ساماندهي خانه ابدي تختي، جايگاه مقبره محدوديت‌هايي ايجاد كرده بود، افزود: «در سال 92اقدام به بررسي موضوع كرديم تا وضعيت موجود بررسي شود و اينكه چه پيشنهادهايي را مي‌توان درخصوص آن مطرح كرد.

اين در حالي بود كه به‌دنبال طرحي بوديم كه هم در‌خور‌ شأن جهان‌پهلوان باشد و هم در‌خور فضايي كه جايگاه بزرگاني همچون شيخ صدوق و ديگر علماست.» اينطور كه اين عضو شوراي شهر تهران اعلام كرد قرار بوده طبق پيشنهادها سالن كنفرانسي آماده شود تا كساني كه براي ديدن قبر تختي مي‌آيند بيرون نمانند و فضايي وجود داشته باشد؛ اما در طرح نخست، فضا به‌شدت زير بار برده شده بود. به‌عبارت ديگر طراحي اوليه سبب مي‌شد كه ستون‌هاي كار روي ديگر قبرها قرار بگيرد كه از نظر شرعي صحيح نبود و بايد صاحبان قبور راضي مي‌شدند.

دبير اينگونه بيان كرد كه جمع‌بندي نهايي اين شد تا سازه فعلي حفظ شده و همان قبر ساده اصلاح شود و هيچ سازه‌اي درست نشود. وي با بيان اينكه طرح ساماندهي مقبره جهان پهلوان تختي قبلاً مصوب شده است، عنوان كرد: « 2سال است در بودجه شهرداري منطقه 20بودجه آن تصويب مي‌شود؛ نكته مهم اينكه برآورد طراحي اوليه هزينه‌اي در حدود 500ميليون تومان را شامل مي‌شد. اما حالا كه قرار شده است فضايي اضافه نشود و نوسازي شود و سنگ بنا تغيير كند، هزينه‌هاي اجرا نيز به‌شدت كاهش پيدا كرده است و رقم آن قابل توجه نيست.» غلامرضا تختي در 17دي‌ماه 1346درگذشت و هرسال با فرا‌رسيدن سالگرد درگذشتش از يك روز قبل و بعد از آن در اطراف مقبره با جمعيت قابل توجه مردم شلوغ مي‌شود.

کد خبر 311251

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha