شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: بیش از ۵۴ سال است به‌صورت مستمر در تلویزیون، سینما و تئاتر بازی می‌کند.

نمایش

2 سال پيش در «قصه‌هاي ناتمام» اسماعيل‌خلج بازي كرد و در اين فاصله در چند كار تلويزيوني مقابل دوربين رفت.عزت‌الله رمضاني‌فر از دهه 40 بازيگري را با تئاتر آغاز كرد و تا امروز 100فيلم تلويزيوني و سينمايي در كارنامه دارد. بازيگر 71 ساله اين روزها همراه فرحناز منافي‌ظاهر در نمايش «يك از 175» ايفاي نقش مي‌كند؛

اجرايي براساس داستان زندگي يكي از غواصان شهيد كه به كارگرداني حامد هوشياري در تالار محراب روي صحنه رفته است. اين نمايش تا 8 آبان هر روز ساعت 18اجرا مي‌شود و رمضاني‌فر از حضور دوباره روي صحنه و تجربه كار با كارگردانان جوان سخن گفته است.

بازيگر پيشكسوت كه كار حرفه‌اي خود را از تئاتر شروع كرده اما قبل و بعد از انقلاب بيشتر در سينما و تلويزيون ظاهر شده، درباره بازي در نمايش يك از 175به همشهري مي‌گويد: وقتي متن را خواندم، از قصه آن خوشم آمد. با اينكه كارگردان جوان بود، مي‌خواستم تجربه‌ بازي در اين نقش و همكاري با اين كارگردان جوان را داشته باشم.

  • شرايط همكاري با جوانان

وي در ادامه با بيان اينكه امروز همكاري با كارگردانان جوان نوعي خطر‌كردن است، يادآور مي‌شود: بيشتر بازيگران پيشكسوت هنگام همكاري با جوانان تلاش مي‌كنند حسن نيت خود را نشان بدهند و دوست دارند در طول كار، تعامل هم وجود داشته باشد اما شرايط به‌گونه‌اي شده كه دوستان جوان ظرفيت پذيرش صحبت‌ها را ندارند و گاهي ناپختگي و منطبق نبودن با شرايط باعث مي‌شود تعامل به نحو احسن به‌وجود نيايد. به نظر مي‌رسد جوانان امروز تئاتر نصيحت‌پذير نيستند كه البته اين تنها شامل هنر نمايش نمي‌شود و در ديگر حوزه‌ها حتي تلويزيون و سينما هم وجود دارد.

بازيگر فيلم سينمايي «بلوف» با اشاره به دغدغه‌هاي مالي در تئاتر امروز ايران مي‌افزايد: نبود حمايت‌هاي مادي و حتي معنوي باعث شده جوانان تئاتري‌ نگاه حرفه‌اي به هنر نمايش نداشته باشند. به‌عنوان بازيگري كه سال‌هاست كار مي‌كنم، مي‌دانم تئاتر پول ندارد و بيشتر از سر علاقه و دوستي كار مي‌كنم اما متأسفانه حد و مرزي ميان يك بازيگر پيشكسوت و جوان وجود ندارد. جوانان امروز فكر مي‌كنند با بازي در نمايش يا كارگرداني مي‌توانند به ايده‌آل‌هاي تئاتري دست يابند.

  • آيا مشكلات حل مي‌شود؟

رمضاني‌فر كه تجربه همكاري با كارگرداناني چون داريوش مهرجويي، ساموئل خاچيكيان، ناصر تقوايي، پوران درخشنده و... را در كارنامه دارد، تصريح مي‌كند: بابت بازي در نمايش يك از 175هيچ قراردادي ندارم و حتي بازيگر مقابلم خانم منافي‌ظاهر هم قرارداد نبسته است اما ما با لذت كار مي‌كنيم. به نظرم كساني كه به هنر نمايش فقط در حد شهرت يا دستمزد بالا نگاه مي‌كنند، نبايد تئاتر كار كنند. در تئاتر مشكلات زيادي وجود دارد؛ از كمبود سالن تمرين و اجرا گرفته تا نبود متن خوب و كارگردانان حرفه‌اي كه اميدوارم روزي همه اين مشكلات به حداقل برسد. بايد بگويم در هنر نمايش كسي كه سركشي كند و تنها به فكر شهرت و پول باشد، شكست مي‌خورد.

  • كارگرداني بعد از نيم قرن

عزت‌الله رمضاني‌فر 71ساله حالا با بيش از نيم قرن فعاليت در حوزه بازيگري، نخستين مجوز كارگرداني خود را گرفته و قصد دارد براي شبكه نمايش خانگي فيلمي به نام «8ريشتر» بسازد. او در اين‌باره مي‌گويد:

اين فيلم چنانچه از اسمش هم پيداست، موضوعي درباره زلزله دارد اما نگاه من در فيلم طنز است. رمضاني‌فر درباره حضور در 2فيلم ديگر همچنين اظهارنظر مي‌كند: قرار است در فيلم ويدئويي «خانه بازيگر» ايفاي نقش كنم كه اين فيلم را محمدرضا رئيسي براي تلويزيون كارگرداني مي‌كند. از‌ماه آينده هم در فيلم «كهريزك» به كارگرداني عباس رزيجي بازي خواهم كرد. قرارداد بازي در اين فيلم را بسته‌ام و در آن با خانم شهره لرستاني همبازي هستم.

کد خبر 311363

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha