پاره شدن طناب باعث سقوط مرد جوان به عمق ۸۰ متری غاری در چهارمحال و بختیاری شد اما امدادگران هلال احمر توانستند در عملیاتی ۱۴ ساعته او را نجات دهند.

نجات

حدود ساعت 17عصر پنجشنبه، 3مرد جوان براي غارنوردي به ارتفاعات شهرستان كوهرنگ و منطقه دشت لاله رفتند كه يكي از آنها دچار حادثه هولناك شد. اين جوان 35ساله قصد داشت با استفاده از طناب وارد غاري 150متري در اعماق زمين شود كه در بين راه طناب پاره شد و او سقوط كرد و در عمق 80 متري گرفتار شد.

مرد جوان از درد ناله مي‌كرد و همراهانش كه براي نجات او كاري از دستشان برنمي‌آمد، با هلال احمر تماس گرفتند. به اين ترتيب چند اكيپ راهي محل حادثه شدند و عمليات نجات مرد جوان شروع شد.برومند جهانگيري، معاون امداد و نجات هلال احمر چهارمحال و بختياري در گفت‌و‌گو با همشهري گفت: ابتدا يك اكيپ از هلال‌احمر شهرستان كوهرنگ به محل حادثه رفتند و در ارزيابي اوليه مشخص شد كه جوان 35ساله دچار شكستگي فك، دست و لگن شده و دنده‌هاي وي به‌شدت آسيب ديده است. بنابراين نجات او از داخل غار نياز به تجهيزات ويژه داشت و اين در حالي بود كه به‌دليل تنگ بودن دهانه و مسير غار، عمليات نجات به سختي پيش مي‌رفت.

وي ادامه داد: در ادامه تيمي از مركز استان نيز راهي محل حادثه شد و به اين ترتيب عمليات نجات با سرعت بيشتري ادامه يافت.
سخت بودن حركت در داخل غار از يك سو و بارش شديد باران از سوي ديگر، كار امدادگران را با مشكلات زيادي روبه‌رو كرده بود. آنها براي اينكه مرد جوان آسيب بيشتري نبيند بايد او را با وسيله‌اي به نام بسكت، بسته و ثابت نگه مي‌داشتند و پس از آن از داخل غار به بيرون منتقل مي‌كردند. جهانگيري افزود:

از آنجايي كه داخل غار امكان ارتباط تلفني حتي از طريق بيسيم وجود نداشت، امدادگران مجبور بودند با فرياد زدن با هم ارتباط برقرار كنند و اين در حالي بود كه هر لحظه كه مي‌گذشت توان مرد جوان تحليل مي‌رفت اما با همه اين مشكلات، پس از گذشت 14ساعت، امدادگران توانستند مرد جوان را از داخل غار خارج كنند و در اختيار امدادگران اورژانس قرار دهند.ساعت از 7صبح روز بعد گذشته بود كه در نهايت مرد جوان به بيمارستان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت.

کد خبر 311380

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha