سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۴
۰ نفر

همشهری دو - سمیرا نعمتیان: پاییز برای خانم‌ها فصل درست‌کردن انواع ترشی‌های جدید خانگی و متنوع و خوشمزه است.

فلفل دلمه ای

يكي از اين ترشي‌ها كه مي‌توانيد در اين روزها براي تهيه آن آستين بالا بزنيد ترشي فلفل دلمه‌اي است. اين ترشي يك چاشني فوق‌العاده خوشمزه است كه در كنار انواع غذاها يك طعم و رنگ جديد مي‌سازد، آن هم با طعمي دودي و ملس كه سركه آن به تندي نمي‌زند و براي غذاها و ساندويچ‌هاي گوشتي طرفداران زيادي دارد.

فلفل دلمه‌اي‌ها را خوب بشوييد و خشك كنيد. آنها را به 4 قسمت برش بزنيد و هسته و مغزي‌هاي اضافي آن را بگيريد. فلفل‌ها را توي سيني فر بچينيد طوري كه پوست آن روي سيني قرار بگيرد و بعد آنها را در فر 200درجه سانتيگراد كه از يك ربع قبل گرم شده، قرار بدهيد. 20دقيقه يا تا جايي كه پوست آن حالت سوختگي بگيرد و كبابي بشود، صبر كنيد. فلفل دلمه‌اي‌ها را از فر بيرون بياوريد و آنها را توي پلاستيك فريزر بريزيد و در نايلون را ببنديد تا بخار كند. در اين صورت پوست فلفل‌ها از قسمت گوشت آن جدا مي‌شود. در اين فاصله بايد مايع ترشي را آماده كنيد.

آب و سركه را توي قابلمه بريزيد و وقتي جوش آمد شكر و نمك و فلفل و خردل را به آن اضافه كنيد. فلفل‌هاي آماده شده و پوست كنده را توي مايعي كه درست كرده‌ايد، بريزيد و آنها را روي حرارت بگذاريد و به اندازه 5دقيقه زمان بدهيد تا بجوشد و طعم سركه و ادويه‌ها به خورد فلفل دلمه‌ها برود. اجاق را خاموش كنيد و اجازه بدهيد مواد توي قابلمه كاملا سرد شود و بعد فلفل‌ها را توي شيشه بچينيد و از آب و سركه درون قابلمه روي آنها بريزيد تا پر شود. اين ترشي بعد از يك روز آماده مصرف است. براي تهيه فلفل دلمه‌اي قرمز، بايد توجه كنيد كه رنگ آن روشن باشد و پوست سفتي داشته باشد ولي فلفل‌هايي كه پوست كدر و چروكيده دارند، به سمت فرايند فاسد شدن پيش مي‌روند و مواد مغذي‌ آنها به‌شدت افت مي‌كند. براي اينكه اين ترشي را در خانه تهيه كنيد به اين مواد نياز داريد:
فلفل دلمه‌اي 3 عدد، سركه سيب نصف پيمانه
آب يك‌و‌نيم پيمانه، شكر يك چهارم پيمانه
نمك نصف قاشق چايخوري،سير يك حبه
فلفل سفيد و خردل نكوبيده چند عدد

کد خبر 312475

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha