همشهری آنلاین: میزان استقبال داوطلبان از رشته‌های بدون آزمون کنکور ۹۴، واکنش میرزاده به حذف کنکور دانشگاه آزاد، و اعطای جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی به سه استاد و ... از اهم اخبار آموزش عالی در ۲۴ ساعت گذشته است.

Package۲
  • 88 درصد ظرفيت رشته‌های بدون آزمون کنکور 94 باز هم خالي ماند

ايسنا: حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه ساعت 24 چهارشنبه 13 آبان ماه آخرین مهلت ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی بدون آزمون کنکور 94 است، گفت: ظرفیت پذیرش 518 هزار و 290 نفر برای 17 هزار و 508 کدرشته محل است كه تا ساعت 8 صبح سه‌شنبه 12 آبان ماه، 60 هزار و 494 نفر نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کرده‌اند.

  • راه‌اندازی كارشناسي‌ارشد رشته فقه محیط زیست

ایرنا: حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رییس جامعة المصطفی العالمیه از راه‌اندازي رشته فقه محیط زیست در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد و گفت: فلسفه محیط زیست، اخلاق محیط زیست و محیط زیست در تاریخ و تمدن اسلامی از دیگر محورهای قابل رشته‌سازی است و جامعه‌المصطفی در این زمینه اقدام خواهد کرد.

  • واكنش میرزاده به حذف کنکور دانشگاه آزاد

فارس: حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامي در جمع برخي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي گفت: حذف کنکور دانشگاه آزاد، فرصت دوباره را برای داوطلبانی که احیاناً با استرس و فشارهای روحی مواجه هستند، از بین برده است.

  • ايجاد سه رشته جدید مطالعات زنان

مهر: محمد اسحاقی، رئیس کارگروه مطالعات زنان شورای تحول علوم انسانی از تصویب و ابلاغ کارشناسی ارشد گرایش‌های «حقوق زن در اسلام» و «زن و خانواده» و دکتری «حقوق زن در اسلام» خبر داد و گفت: چند رشته و گرایش پیشنهادی دیگر نیز در دست بررسی است که از مهمترین آنها می‌توان به گرایش زن و خانواده در مقطع دکتری اشاره کرد.

  • اعطاي جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی به سه استاد

مهر: دومین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی در حاشیه سومین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی به سه استاد برجسته این حوزه اعطا شد. آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به خاطر نظریه‌پردازی فقیهانه در قلمرو نسبت فقه و عقل، عرف و مصلحت، استاد مسعود درخشان به دلیل پیشتازی در نظریه‌پردازی علوم اقتصاد اسلامی و شاگردپروی و استاد عباس میرآخور به دلیل نظریه‌پردازی در قلمرو اقتصاد و بانکداری اسلامی دریافت‌کننده این جایزه جهانی بودند.

اولین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی نیز دو سال پیش به آیت‌الله علیرضا اعرافی، پرفسور چوداری و استاد موسویان اعطا شده بود. استادان برجسته علوم انسانی که عطاءالله رفیعی آتانی دبیر علمی این کنگره از آنها به عنوان قله‌های علوم انسانی یاد کرد، جوایز خود را از آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی دریافت کردند.

  • شرایط عضویت در هیئت علمی دانشگاه‌ها براي همسران ايثارگران

ایرنا: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس با اصلاح بند (ز) ماده 44 قانون پنجم توسعه، شرایط عضویت همسران جانبازان بالای 50 درصد در کادر هیات علمی دانشگاه‌ها را فراهم کردند. در ماده واحده این طرح بیان شده که همسران جانبازان بالای 50 درصد و همسران شهدا می‌توانند عضو هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز و موسسات آموزشی و پژوهشی و وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شوند.

بر این اساس، دانشگاه‌ها و مراکز و موسسات آموزشی و پژوهشی و وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف شدند حداقل 10 درصد اعضای هیات علمی مورد نیاز خود را از بین جامعه ایثارگران دارای مدرک دکتری تخصصی مورد تایید وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، كه مشمول موارد ذيل هستند استخدام كنند:

* رزمندگان با بیش از 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه

* جانبازان بالای 25 درصد

* آزادگان بالای 3 سال اسارت

* همسران و فرزندان جانبازان بالای 50 درصد

* همسران و فرزندان شهدا

* فرزندان آزادگان با بیش از 3 سال اسارت

کد خبر 312560

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha