همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه عمان تاکید کرد که کشورش دست به تلاش‌های دیپلماتیک برای حل و فصل مسالمت‌آمیز درگیری‌ها در سوریه و یمن می‌زند.

دیدار وزرای خارجه عمان و عربستان

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، یوسف بن علوی بن عبدالله، وزیر خارجه عمان در دیدار با عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی که به عمان سفر کرده بود، عنوان داشت، مسقط دست به تلاش‌های دیپلماتیک جهت حل و فصل مسالمت‌آمیز درگیری‌ها در سوریه و یمن می‌زند.

وی به این مساله اشاره کرد که تمامی طرف‌هایی که به یک نحوی با این دو مساله در تماس هستند، به دنبال راه‌های مسالمت‌آمیز بر مبنای راهکار دیپلماتیک می‌گردند.

یوسف بن علوی عنوان داشت که مسقط از طریق راهکار دیپلماسی آرام و بدون مخالفت با هیچ کسی در تلاش است تا تمامی طرف‌ها را با هدف رسیدن به راه‌حل‌های سیاسی که تضمینی برای ادامه این راهکارها نیز وجود داشته باشد، به یکدیگر نزدیک کند.

وی درخصوص سفر اخیرش به سوریه نیز گفت: این سفر برای طرف سعودی بسیار مهم بود تا به دیدگاه عمان گوش فرا دهد و وی در دمشق نظر و دیدگاه بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه را شنید.

این دو مقام در این دیدار مسائل و تحولات کنونی در منطقه و عرصه بین‌الملل را مورد بررسی قرار دادند.

عادل الجبیر تاکید کرد که "دیدگاه عربستان و عمان نسبت به تمامی مسائلی که در جلسه مذاکرات در مسقط مورد بررسی قرار گرفت، یکپارچه است".

این ادعای اخیر وزیر خارجه سعودی در حالی مطرح شده است که عربستان برخلاف عمان راهکار نظامی را به عنوان راه حل نخست در بحران‌های مختلف منطقه می‌بیند.

کد خبر 312812

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha