همشهری آنلاین: پرداخت تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو در حالی آغاز شده که ابهاماتی درباره مدت زمان پرداخت این تسهیلات ایجاد شده است.

خرید خودرو

ایسنا نوشت: در حالی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی اعتبار پرداخت تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید خودرو را نامحدود اعلام کرده که گفته می‌شود اعتبار این تسهیلات برای صد هزار دستگاه خودرو تامین شده است.

در این زمینه در حالی مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی اعلام کرده‌اند که پرداخت این تسهیلات تا اردیبهشت ماه سال‌ آینده ادامه دارد که معاون فروش ایران خودرو از تعیین سقف برای پرداخت این تسهیلات خبر داده است.

سید علی اصغر میرمحمد صادقی - مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی، در این زمینه اعلام کرده که "برای ارائه‌ تسهیلات طرح‌های رونق اقتصادی، از نظر مبلغ، سقفی در نظر نگرفته‌ایم و سقف تسهیلات بسته به تقاضای مردم شناور است".

این در حالی است که معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو اظهار کرده که "بانک مرکزی اعتبار خرید 100 هزار دستگاه خودرو با استفاده از تسهیلات 25 میلیون تومانی را تامین کرده است بنابراین تا زمان اتمام این اعتبار پرداخت این تسهیلات ادامه خواهد یافت".

در این شرایط مشخص نیست که اعتبار تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید خودرو چه میزان بوده و پرداخت این تسهیلات تا چه زمانی ادامه خواهد یافت.

  • کاسبی جدید ؛ خرید و فروش وام خودرو

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا نیز از خرید و فروش وام ۲۵ میلیونی خودرو به ارزش ۱.۵ میلیون تومان خبر داد. اتونیوز در این زمینه نوشت: رضا تقی‌ زاده با اعلام این خبر از مردم خواست برای استفاده از وام 25 میلیونی خرید خودرو فقط به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنند و به سایت‌ها و پیامک‌های غیر معتبر توجه نکنند.

وی همچنین گفت: اجرای طرح خرید خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی از دوشنبه 18 آبان در نمایندگی‌های مجاز خودروسازان داخلی آغاز شده است.

  • فروش بیش از ۱۴ هزار خودرو تا ظهر ۱۹ آبان

رضا تقی زاده معاون بازار یابی و فروش گروه خودروسازی سایپا با اعلام فروش 14 هزار و 377 خودرو تا ظهر سه‌شنه، افزود: براساس آخرین آمار دریافتی از نمایندگی‌های گروه خودروسازی سایپا از سراسر کشور، تا پایان روز نخست ثبت نام، تعداد متقاضیان تایید صلاحیت شده برای خرید خودرو به هشت هزار و 538 نفر رسید.

وی یادآورشد: هم اکنون شاهد ازدحام متقاضیان خرید در بسیاری از نمایندگی‌های گروه خودروسازی سایپا هستیم و ظهر امروز (سه شنبه) فروش ما از 14 هزار و 377 خودرو فراتر رفته است.

تقی زاده اظهار داشت: با آغاز فروش خودروهای این گروه، خودروهای تیبا و پراید سایپا بیشترین متقاضی را داشتند و تا ظهر امروز هفت هزار و 586 دستگاه پراید، 2 هزار و 816 دستگاه تیبا و 2 هزار و 430 دستگاه تندر90 در نمایندگی‌های این گروه در سراسر کشور به فروش رفته است.

معاون بازار یابی و فروش گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: تمام نمایندگی‌های گروه خودروسازی سایپا باید با ارائه توضیحات کافی هرگونه ابهام مشتریان را برطرف تا آنان بتوانند به سهولت نسبت به خرید خودروهای مورد نظرشان اقدام کنند.

  • توضحیات ایران‌ خودور برای خریداران اتومبیل قسطی

ایران خودرو نیز در خصوص نحوه ارائه چک اقساط و شرایط عمومی خرید خودروهای قسطی توضیحاتی ارائه کرد. گروه صنعتی ایران خودرو محصولات خانواده 405، خانواده 206، خانواده سمند، خانواده تندر، سه محصول رانا، دنا و پارس سال به همراه دو وانت آريسان و پيكاپ را در سبد عرضه این طرح قرار داده است. همچنین مدت زمان بازپرداخت اقساط خودروها به چهار شیوه یک، دو، سه و چهار ساله طراحی و تنظیم شده تا خریداران بتوانند میزان اقساط ماهانه خود را نیز انتخاب کنند.

یکی از دغدغه‌های خریداران برای استفاده از تسهیلات 25 میلیونی خرید خودرو تامین تعداد چک های مورد نیاز برای بازپرداخت اقساط بود که براساس اطلاعاتی که معاونت بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو منتشر کرده است هموطنان می‌توانند به ازای هر سه، چهار و شش ماه اقساط ، یک فقره چک ارائه کنند.

براساس این گزارش، متقاضاين برای خرید خودرو و استفاده از این تسهیلات می‌توانند از 18 آبان به نمایندگی‌های مجاز گروه صنعتی ایران خودرو در سراسر کشور مراجعه کنند.

همانگونه كه در شرايط عمومي طرح آمده است نيازي به مراجعه مشتريان به بانك وجود ندارد و اين طرح تماما در نمايندگي‌هاي مجاز شركت انجام خواهد شد .

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در این طرح کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی و برخي مدارك مشابه روش‌هاي جاري نقد و اقساط شركت مي‌باشد

واریز مبلغ پیش پرداخت خودرو نیز در نمايندگي و فقط به حساب گروه صنعتی ایران خودرو انجام خواهد شد.

ثبت نام براي استفاده از تسهيلات 25ميليون توماني خريد خودرو بنا بر كد ملي افراد صورت مي‌گيرد و هر فرد تنها يكبار مي‌تواند از مزاياي اين طرح استفاده كند.

کد خبر 313387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha