در حالی‌که بسیاری از بازنشستگان متقاضی دریافت وام ضروری سازمان تأمین‌اجتماعی به شیوه پرداخت این وام معترض هستند، رئیس سازمان بازنشستگی کشوری آخرین زمان ثبت‌نام برای دریافت آن را ۲۳ آبان اعلام کرد.

محمود اسلاميان با بيان اينكه امسال وام ضروري بازنشستگان به 250هزار نفر تعلق مي‌گيرد گفت: در سال 93 تعداد اين وام‌ها به 200هزار و امسال به 250هزار وام رسيده است و اين كمكي به جامعه بازنشستگي است. ثبت‌نام وام‌هاي ضروري بازنشستگان از اواخر مهرماه آغاز شده و تا 23 آبان‌ ماه ادامه دارد. پس از پايان مهلت ثبت‌نام و درصورت تصويب وام، مبلغ وام كه 20ميليون ريال است به شماره حساب متقاضي نزد بانك صادرات ايران واريز و مراتب از طريق پيام كوتاه به اطلاع وي مي‌رسد.

رئيس سازمان بازنشستگي كشوري همچنين به افزايش تورهاي زيارتي و سياحتي بازنشستگان از 45هزار به 100هزار مورد اشاره كرد و افزود: «اعزام به عتبات عاليات هم در برنامه سال94 قرار دارد و رقم آن به 100هزار مورد افزايش يافته و مي‌توان گفت تقريبا 2 برابر شده است.»

  • بازگشت بدهي‌هاي تأمين‌اجتماعي

همزمان و در شرايطي كه پيگيري مشكلاتي در سازمان تأمين‌اجتماعي مانند كم تعداد و كم مبلغ بودن وام‌ها و اجرا نشدن طرح همسان‌سازي‌ حقوق بازنشستگان با موضوع «محدوديت بودجه» گره مي‌خورد، مديرعامل اين سازمان از بازگشت ۷هزارميليارد تومان از دارايي‌هاي تأمين اجتماعي از سوي دولت يازدهم خبر داد.

سيدتقي نوربخش گفت: «تعهدات دولت در برابر سازمان تأمين‌اجتماعي ناشي از خريد خدمتي است كه دولت از اين سازمان انجام مي‌دهد و دولت نقش تأمين‌كننده منابع مالي براي اين سازمان ندارد.»

براساس آمار‌هاي رسمي دولت در مجموع نزديك به 100هزار ميليارد تومان به اين سازمان بدهكار است. 5 ميليون مستمري بگير نيز تحت پوشش تأمين‌اجتماعي هستند كه مجموع بيمه‌شدگان و مستمري‌بگيران، جمعيت ۴۰ميليون نفري تحت پوشش اين سازمان در كل كشور را تشكيل مي‌دهند.

کد خبر 313435

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha