چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: عینک‌های واقعیت مجازی فناوری درحال ظهوری به شمار می‌روند که تولید‌کنندگان آن درجستجوی محتوا هستند، از این رو رونمایی از دوربین ایمرج توسط شرکتی به نام لیترو که کارش تصویربرداری ویدیوهای واقعیت مجازی برای این عینک‌ها است،‌ برای طرفداران این فناوری خبری خوشحال‌کننده به شمار می‌رود.

دوربین

براساس گزارش CNN، شركت ليترو اميدوار است شركت‌هاي توليدي بزرگ از اين دوربين براي توليد نسلي جديد از محتوا بهره‌ ببرند: ويديوهايي فراگير كه به كاربر امكان مي‌دهد در ميان تصاوير حركت كرده و با صحنه‌ها تعامل برقرار كند.

دوربین

شركت ليترو پيش از اين دو دوبين عكسبرداري را ارائه كرده بود كه با بداقبالي مواجه شدند. اين شركت توسط يكي از دانشمندان دانشگاه استنفورد تاسيس شد تا بتواند فناوري‌هاي نوري را وارد محصولات تجاري سازد اما هنوز نتوانسته موفقيتي در اين زمينه به دست آورد.

واقعيت مجازي براي تازه‌واردان جهان فناوري قلمروي تازه به شمار مي‌رود، به ويژه در بخش دوربين؛ از اين رو ليترو مي‌تواند در اين ميان موفق عمل كند. رقبايي كه در اين حوزه فعاليت دارد گوگل و گو پرو هستند كه براي توليد دوربين واقعيت مجازي ويژه‌اي با هم همكاري مي‌كنند.

كليدي‌ترين بخش ايمرج دوربين كروي آن است،‌دوربيني به اندازه يك توپ ساحلي كه از پنج حلقه از حسگرهاي با كيفيت بالاي ويديويي روي يكديگر ساخته شده‌است. اين حسگرها اطلاعات دقيقي از نور را به ثبت مي‌رسانند و از اين اطلاعات براي بازسازي يك صحنه به شكل سه‌بعدي استفاده مي‌كند تا بتوان صحنه را از زواياي مختلف نمايش داد. اين صحنه مي‌تواند متناسب با حركات بيننده حركت كند.

قيمت اين دوربين از 100 هزار تا 500 هزار دلار تخمين شده شده‌است و كارايي آن براي كاربران عادي نيست،‌ بلكه استديوهاي واقعيت مجازي، ليگ‌هاي ورزشي و استديوهاي بزرگ هاليوودي مشتريان احتمالي اين فناوري خواهند بود كه به احتمال زياد به جاي خريد، آن را اجاره خواهند كرد.

اين دوربين براي اينكه بتواند حجم بزرگ اطلاعاتي كه ثبت مي‌كند را پردازش و ذخيره كند، به سروري اختصاصي مجهز است كه مستقيم به دوربين متصل شده‌است. 

ليترو دوربين جديدش را از سال 2016 وارد بازار خواهد‌كرد، درحالي كه بازيگران بزرگ حوزه عينكهاي واقعيت مجازي،‌مانند سوني و فيس‌‌بوك نيز براي اولين بار هدست‌هاي خود را رونمايي خواهند كرد.

کد خبر 313471

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha