همشهری آنلاین: بورسیه دانشجویان کارشناسی دانشگاه تهران، افتتاح برج فناوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، اعلام وضعیت ارزیابی ۸ هزار رشته محل دانشگاه آزاد و ... در کنار دیدار جمعی از رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور با مقام معظم رهبری، از اهم اخبار آموزش و پژوهش در ۲۴ ساعت گذشته است.

Package۲
  • ديدار مسئولان آموزش عالي با مقام معظم رهبري

جمعی از رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها صبح چهارشنبه ۲۰ آبان با مقام معظم رهبري دیدار کردند.

  • بورسيه دانشجویان کارشناسی دانشگاه تهران

مهر: بنیاد دانشگاه تهران، دانشجویان مقطع کارشناسی این دانشگاه را در قالب کمک هزینه‌های تحصیلی بورسیه می‌کند. متقاضیان بهره‌مندي از اين بورسيه می‌توانند تا ۲۶ آبان ماه نسبت به ثبت نامه برای دریافت این بورسیه اقدام کنند. دارا بودن حداقل معدل ۱۷ در ترم قبل، از جمله این شرایط است که برای دانشجویان ترم اول، شرط معدل ملاک نبوده و با کسب رتبه زیر ۲ هزار کشوری می‌توانند از این بورسیه استفاده کنند.

بورسیه دانشجويان مقطع كارشناسي دانشگاه تهران از نوع پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان مقطع کارشناسی، به مبلغ دو میلیون ریال و به مدت ۱۰ ماه است و دانشجویان تا پایان مقطع کارشناسی خود با احراز شرایط می‌توانند از این بورسیه بهره‌مند شوند. این بورسیه به مدت پنج و هر سال برای ۵۰۰ نفر از دانشجویان واجد شرایط اجرا می شود.

  • افتتاح برج فناوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

فارس: سید احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از افتتاح برج فناوری این دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ایجاد زیرساخت‌های پژوهش و نوآوری به عنوان یکی دیگر از اهداف توسعه پایدار مطرح است که برای تحقق آن، احداث برج فناوری و افزایش مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار دانشگاه صنعتي اميركبير قرار گرفته است.

  • پذيرش دانشجو بدون آزمون در 34 رشته دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

ایرنا: مسعود شفیعی، رییس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای از داير بودن 95 رشته کاردانی در اين دانشگاه خبر داد و گفت: برای جذب دانشجو در 34 رشته از 95 رشته کاردانی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای نیازی به کنکور نیست، چرا که متقاضی کمتری به سبب نبود بازار کار در کشور دارد.

وي با بیان این که 30 موضوع جدید در برنامه‌های دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای مدنظر قرار داده شده است، گفت: رشته‌هایی مانند هسته‌ای، نانو، هوافضا و رباتیک در آینده‌ نزدیک در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای راه‌اندازی مي‌شود.

  • ارزیابی ۸ هزار رشته محل دانشگاه آزاد تا پايان آبان

پايگاه اطلاع‌رساني دانشگاه آزاد اسلامي: دکتر مجتبی علوی فاضل، معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی از ارزیابی ۸ هزار رشته محل تحصیلات تکمیلی این دانشگاه تا پایان آبان ۹۴ خبر داد و گفت: تا کنون ۶ هزار و ۵۰۰ رشته محل مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ارزیابی‌ها تا كنون نشان می‌دهد كه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ارائه دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی از نظر برگزاری دوره هیچ مشکلی ندارند و در هر رشته کارشناسی ارشد حداقل سه استاد و در دوره دکتری تخصصی حداقل پنج استاد با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری دارند.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص قانونی بودن پذیرش‌های دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این دانشگاه چه در گذشته و چه در حال، تمام پذیرش‌ها را با مجوز وزارت علوم و در گروه علوم پزشکی با هماهنگی‌ و نظارت وزارت بهداشت انجام داده و همه مورد تائید است.

کد خبر 313525

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha