همشهری آنلاین: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: براساس مصوبه هیات دولت مبنی بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، کاهش چهاردرصدی میزان تولید گازهای گلخانه‌ای را تا سال ۲۰۳۰ در کشور خواهیم داشت.

کاهش ۴ درصدی تولید گازهای گلخانه‌ای در کشور تا سال ۲۰۳۰

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز پنجشنبه در ششمین روز از برگزاری نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در مصلی تهران افزود: روز گذشته در نشست هیات دولت برنامه مشارکت ملی جمهوری اسلامی ایران برای کاهش گازهای گلخانه‌ای تصویب شد.

وی بیان کرد: این مصوبه، از مصوبات مهم دولت است و دولت یازدهم یک سال بر روی کلیات آن کار کرده است.

ابتکار اظهارکرد: در این برنامه، مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای دیده شده و برای اجرای موفق این مصوبه نیاز به همکاری هرچه بیش‌تر دستگاه‌های اجرایی است.

وی یاد آورشد: بر اساس این برنامه تا سال 2030 کاهش چهار درصدی میزان تولید گازهای گلخانه‌ای را خواهیم داشت و هشت درصد اضافه بر آن نیز مشروط بر رفع کامل تحریم‌ها در کاهش تولید گازهای تولیدی دیده شده است.

ابتکار افزود: دراین مصوبه برنامه‌های سازگاری، در بخش کشاورزی در زمینه اصلاح الگوی مصرف آب، اصلاح الگوی کشت، کاهش مصرف سموم، کاهش آلودگی و حفاظت منابع آب و خاک نیز دیده شده است.

وی همچنین در خصوص تصویب کلیات برنامه احیای رودخانه کارون در شورای عالی آب افزود: این برنامه، برنامه جامعی است و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی را دربردارد، برنامه‌ای است که به لحاظ علمی بر روی آن کاملا کار شده و امیدواریم با بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، نیرو بتوانیم شاهد احیای کامل رودخانه کارون باشیم.

ابتکار بیان کرد: در این برنامه سهم این سازمان نیز پایش، نظارت و هماهنگی است و سازمان محیط زیست دبیر کمیته حفاظت کیفی کارون در استان و مسئول پیگیری و هماهنگی در سطح ملی است. 

کد خبر 313692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha