سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در تابستان امسال را ۱۰.۹ درصد اعلام کرد که نسبت به تابستان سال گذشته ۱.۴ درصد و نسبت به بهار امسال ۰.۱ درصد افزایش داشته است.

نقشه

براساس اين گزارش رسمي، تعداد بيكاران در كشور 2ميليون و 735هزار نفر برآورد شده است درحالي‌كه تابستان سال93 تعداد بيكاران 2ميليون و 257هزار نفر اعلام شده بود. با اين حساب بيش از 478هزار نفر به تعداد بيكاران اضافه شده است.نكته مهم در گزارش مركز آمار اين است كه تعداد يك ميليون و 722هزار نفر از بيكاران در جمعيت 15تا 29سال قرار دارند كه نشان مي‌دهد نزديك به 63درصد از جمعيت بيكار كشور را جوانان تشكيل مي‌دهند. نرخ بيكاري در ميان جوانان اين گروه سني 23.4درصد برآورد شده است. اين شاخص نسبت به فصل مشابه در سال گذشته ۳.۲ درصد و نسبت به فصل قبل يك درصد افزايش پيدا كرده است.

به گزارش همشهري، بررسي نرخ بيكاري جوانان 15تا 24سال نيز حاكي از آن است كه ۲۵.۷ درصد از جمعيت فعال اين گروه سني بيكار بوده‌اند. بررسي روند تغييرات نرخ بيكاري جوانان 15تا 24ساله كشور نشان مي‌دهد اين شاخص نسبت به فصل مشابه در سال گذشته ۲.۸درصد و نسبت به فصل قبل ۰.۷ درصد افزايش يافته است. طبق گزارش مركز آمار، نرخ بيكاري در ميان مردان 8.9درصد و اين شاخص در ميان زنان 19.9درصد بوده است. نرخ بيكاري در نقاط شهري 12.2درصد برآورد شده و اين شاخص در نقاط روستايي 7.4درصد اعلام شده است.

گزارش مركز آمار از نرخ بيكاري استان‌هاي كشور نشان مي‌دهد كه بالاترين نرخ بيكاري مربوط به استان چهارمحال و بختياري با 16درصد است. براساس اين گزارش، استان كرمانشاه با 15.2درصد و خراسان رضوي با 14.2درصد، بالاترين تعداد بيكار را نسبت به جمعيت فعال دارند. همچنين استان كرمان با نرخ بيكاري 6.5درصدي كمترين نرخ بيكاري را در ميان استان‌هاي كشور دارد. استان‌هاي آذربايجان شرقي با نرخ بيكاري 6.6درصدي و خراسان جنوبي با نرخ بيكاري 7.2درصدي در رتبه‌هاي بعد از اين نظر قرار دارند.

کد خبر 314228

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha