دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
۰ نفر

پلیس در تعقیب مرد کلاهبرداری است که با پیش‌فروش هر آپارتمان به چند نفر، دست به کلاهبرداری میلیاردی زده و پا به فرار گذاشته است.

متهم

اين مرد كه روح‌الله نام دارد با راه‌اندازي دفتري در كرج، از اواسط سال‌93 شروع به پيش‌فروش آپارتمان‌هايي كه در يك زمين 2هزار متري در شهرك بنفشه ساخته شده بود، كرد. آپارتمان‌هايي كه او به مشتري‌هايش نشان مي‌داد حدود 70تا 80درصد ساخته شده بودند و شرايطي كه وي براي پيش‌فروش اعلام كرده بود، آنقدر مناسب بود كه افراد زيادي براي پيش‌خريد راهي دفتر وي شدند.

مرد كلاهبردار پس از نوشتن قرارداد با خريداران ميليون‌ها تومان از آنها دريافت كرد و اين در حالي بود كه براي هر كدام از خريداران يك كد رهگيري صادر مي‌شد تا آنها مطمئن شوند آپارتماني كه قصد خريد آن را دارند به‌زودي دراختيارشان قرار خواهد گرفت. درحالي‌كه عده‌ زيادي با پرداخت مبالغي هنگفت براي خريد آپارتمان ثبت‌نام كرده بودند، از اوايل مردادماه روح‌الله ناگهان ناپديد شد و خريداراني كه براي ديدن او راهي دفترش يا محل احداث آپارتمان‌ مي‌شدند، اثري از وي پيدا نمي‌كردند.

اين اما همه ماجرا نبود؛ چرا كه در مدت چند روز معلوم شد كه هر كدام از آپارتمان‌هايي كه مرد كلاهبردار فروخته، چند صاحب دارد و اين يعني وي هر آپارتمان را به چند نفر فروخته است. وقتي خريداران مطمئن شدند كه در دام يك كلاهبردار گرفتار شده‌اند راهي اداره پليس شدند و شكايت كردند.

به اين ترتيب پرونده‌اي در شعبه‌19 بازپرسي در دادسراي ناحيه‌3 كرج به جريان افتاد و قاضي پرونده دستور بازداشت مرد كلاهبردار را صادر كرد. از همان زمان تحقيقات براي دستگيري اين مرد شروع شد اما هيچ ردي از وي به‌دست نيامد. در شرايطي كه تاكنون 51نفر از اين مرد شكايت‌ كرده‌اند و مبلغ كلاهبرداري شده توسط او ميلياردها تومان برآورد شده است، بازپرس پرونده مجوز انتشار عكس متهم فراري در روزنامه‌ها را صادر كرد و از مردم براي دستگيري او كمك خواست. براساس اين گزارش كساني كه اين مرد را مي‌شناسند و از مخفيگاهش خبر دارند مي‌توانند با شماره تلفن 32804126-026تماس بگيرند.

کد خبر 314884

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha