چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

کارمند اخراجی یکی از ارگان‌های دولتی خودش را فردی با‌نفوذ در سازمان‌های مختلف جا می‌زد و از مردم کلاهبرداری می‌کرد.

حوادث

اين مرد به بهانه استخدام يا حل مشكلات اداري و قضايي از طعمه‌هايش پول مي‌گرفت و پس از آن ناپديد مي‌شد.تحقيقات پليس استان البرز براي دستگيري متهم با شكايت يك مرد آغاز شد كه مرد كلاهبردار به او قول فك پلمب مغازه‌اش را داده بود. اين مرد با مراجعه به اداره اماكن عمومي پليس امنيت شهرستان فرديس از مأموران به‌خاطر تأخير در انجام وظيفه‌شان شكايت كرد و گفت: 2هفته پيش مغازه‌ام به‌علت تخلف صنفي پلمب شد و قرار بود پس از پرداخت مبلغي، طي 2روز گذشته مغازه‌ام باز‌شود اما به رغم‌پرداخت اين مبلغ، هنوز مغازه‌ام‌ فك‌پلمب نشده است.

اظهارات اين مرد كمي عجيب به نظر مي‌رسيد و مأموران به تحقيق از او پرداختند. وي گفت: پس از پلمب مغازه‌ام پيگيري‌هاي زيادي كردم تا پلمب فك شود و در اين ميان با مردي به نام حامد آشنا شدم. او مي‌گفت كه در يكي از مراكز مهم دولتي كار مي‌كند و قادر است مشكلم را حل كند. حامد گفت كه بايد يك ميليون تومان به اداره اماكن بدهد تا دستور فك پلمب صادر شود. من هم اين پول را به او دادم و درحالي‌كه قرار بود 2روز پيش پلمب مغازه‌ام فك‌شود، اما هنوز هيچ اتفاقي نيفتاده است.

حرف‌هاي شاكي نشان مي‌داد كه او احتمالا در دام يك كلاهبردار گرفتار شده است. تيمي از مأموران براي شناسايي و دستگيري اين مرد وارد عمل شدند و در بررسي‌هاي تخصصي مشخص شد كه مرد كلاهبردار از كاركنان اخراجي يكي از مراكز دولتي است كه پس از اخراج از آنجا، با معرفي خود به‌عنوان فردي بانفوذ در سازمان‌هاي دولتي، دست به كلاهبرداري از مردم مي‌زند.

تحقيقات نشان مي‌داد كه شاكي پرونده تنها طعمه مرد كلاهبردار نيست و او با شناسايي افراد بيكار يا كساني كه در ادارات دولتي و ديگر سازمان‌ها دچار مشكل بودند، آنها را فريب مي‌داد و به بهانه استخدام يا حل مشكل‌شان، از آنها كلاهبرداري مي‌كرد.سردار كامراني صالح، رئيس پليس استان البرز با بيان اين خبر گفت: مأموران پس از چندين روز كار اطلاعاتي موفق به يافتن ردي از متهم شدند و با هماهنگي قضايي، او را در پاتوقش كه سفره‌خانه‌اي در فرديس بود دستگير كردند.

آنها در ادامه راهي خانه اين مرد شدند و در آنجا 450مدرك شناسايي، تقاضاي كار و مدارك مربوط به افراد مختلف كشف كردند كه نشان مي‌داد اين مرد سر افراد زيادي كلاه گذاشته است. وي ادامه داد: متهم پس از انتقال به اداره پليس به كلاهبرداري از مردم اعتراف كرد و مدعي شد كه از 3سال پيش تاكنون با اين شگرد دست به فريب طعمه‌هايش مي‌زند.

بررسي‌هاي پليس نشان مي‌دهد تا‌كنون افراد زيادي در شهرهاي غربي كشور، تهران، كرج و فرديس در دام اين مرد گرفتار شده و به تصور حل مشكلاتشان، مبالغي به او پرداخت كرده‌اند. به گفته رئيس پليس البرز، تا‌كنون 25نفر از مالباختگان شناسايي شده‌اند و با توجه به‌احتمال وجود شكات ديگر در اين پرونده، قاضي مجوز انتشار عكس بدون پوشش چهره متهم را صادر كرده و شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شكايت به پليس امنيت اخلاقي فرديس واقع در مشكين دشت مراجعه كنند يا اينكه با شماره تلفن 360704141-026تماس بگيرند.

کد خبر 318361

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha