همشهری آنلاین: بخش حفاظت و مرمت آثار سفالین پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی – فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری که به همراه ۱۶ آزمایشگاه و کارگاه در دولت قبل تعطیل شده بود، دوباره راه‌اندازی شد.

Repair

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، فاطمه علیمیرزایی کارشناس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی - فرهنگی با اعلام این خبر تصریح کرد که این پژوهشکده در رویکردی جدید در حال راه‌اندازی دوباره کارگاهها و آزمایشگاههایی است که به دلیل انتقال پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به شیراز در دولت قبل تعطیل شده بودند.

او افزود: بخش حفاظت و مرمت آثار سفالین نیز در این راستا پس از بازیابی امکانات قبلی و تجهیز مجدد آمادگی ارایه خدمات پژوهشی، اجرایی و آموزشی به تمامی بخش‌های خصوصی و دولتی، دانشجویان و علاقمندان به این گرایش را دارد.

به گفته این کارشناس، این خدمات در قالب انجام مطالعات فن‌شناسی، آسیب‌شناسی و مرمت آثار سفالی است.

علیمیرزایی تصریح کرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ارایه خدمات، می‌توانند با بخش خدمات آزمایشگاهی و امور آموزشی از طریق پرتال پژوهشکده به آدرس www.rcccr.ir و شماره 02166736584 تماس حاصل نمایند.

گفتنی است، انتقال پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به شیراز در دولت سابق (1389) باعث تعطیلی 6 کارگاه سفال، فلز، پارچه، کاغذ، تزیینات وابسته به معماری و نقاشی و همچنین 10 آزمایشگاه شیمی، متالوگرافی (فلزشناسی)، پتروگرافی (سنگ‌شناسی)، سالیابی ترمولومینوسانس، فرسودگی زیست محیطی، میکروسکوپی، پرتونگاری اشعه ایکس، کروماتوگرافی گازی - طیف سنجی زیرقرمز، طیف سنجی فلورانس پرتوایکس و پراش‌سنجی پرتوایکس پژوهشکده حفاظت و مرمت بناهای تاریخی - فرهنگی شد.

تاکنون 10 آزمایشگاه مورد اشاره و کارگاههای سفال، فلز، پارچه، کاغذ راه‌اندازی شده و کارگاه نقاشی نیز در حال راه‌اندازی است.

کد خبر 314942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha