قرار است تا پایان امسال کارساخت بزرگراه شهید زین الدین به اتمام برسد.
درعین حال محمدباقرقالیباف، شهردارتهران خواهان پاسخگویی کسانی شد که مدیریت شهری را به دلیل ساخت این بزرگراه متهم به اقدامات غیرقانونی کرده بودند.
شهردار تهران گفت: آنها باید پاسخ دهند که چرادریک سال ونیم گذشته وقت مردم را گرفته، موجب اتلاف سرمایههای به کارگرفته شده در طرحی شدند که هزینه هایش توسط مردم پرداخت میشود.
وی ادامه داد: سازمان محیط زیست دربزرگراه یادگارامام برای احداث ساختمانهای اداری که ازوسط جنگل پردیسان عبورکرده تعدادزیادی درخت قطع میکند، برای اتصال بزرگراه شهید همت به غرب تهران دردوره مدیریت قبلی شهرداری تعداد زیادی درخت قطع میشود یا درتقاطع اتوبان کرج وآزادگان 2هزارو700 اصله درخت با توافق شهرداری وقت واداره کل منابع طبیعی ازبین میرود، اما چرا درآن زمان هیچ اعتراضی صورت نگرفت؟
قالیباف گفت: من بدون مجوز نمی توانم درخت قطع کنم.
این کارمستلزم طی مراحل قانونی است که انجام شد، به اعتقاد من کسانی که به این موضوع دامن میزنند به دنبال کارسیاسی هستند.
شهردار تهران درباره مشکل بزرگراه زینالدین وقطع درختان لویزان اظهارکرد: من کاملا معتقدم که شهرداری تهران مثل مردم باید قانون رارعایت کرده واگریک درخت قطع میکند مانند اشخاص عادی مراحل اداری رابگذراند، مانیزبه همین دلیل از کمیسیونهای ماده 7 و5 مجوزگرفتیم.
وی افزود: اما این که گفته شود ما میتوانستیم به جای عبورازجنگل لویزان بزرگراه را ازکنارپادگان عبوردهیم درست نیست چراکه براساس مطالعات صورت گرفته دراین صورت منطقهای از شمیران نو باحدود 100 هزارنفرجمعیت به صورت یک جزیره ازشهرتهران تهران جدا میشد.
قطع درختان حاشیه جنگل لویزان درسال 85 به منظوراحداث بزرگراه شهید زین الدین درشمال شرق تهران ، با مجوزکتبی کمیسیون ماده 7 صورت گرفته بود، این درحالی است که دراین کمیسیون نمایندگانی از اداره منابع طبیعی وسازمان حفاظت محیط زیست نیز حضوردارند.
به گفته احمد دنیامالی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران ، تصمیم درباره جغرافیای مسیراین بزرگراه در24 اردیبهشت سال 84 ودردوره مدیریت شهردارقبلی گرفته شده وحتی براساس صورت جلسههای موجود با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی خط طرح با گچ ، روی زمین مشخص شده بود.