چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۵:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین- سپیده بهکام: در جریان داد و ستدهای چهارشنبه هشتم شهریور 85، 36 میلیون سهم به ارزش 129 میلیارد ریال بین سهامداران بورس تهران رد و بدل شد.

بالا و پایین بازار

سهام 29 شرکت در معاملات امروز بورس تهران، سقف دو درصدی رشد قیمت را پر کرد. بر این اساس، کارخانه‌جات داروپخش، لوله و تجهیزات سدید، سرمایه‌گذاری مسکن، باما، گلتاش، کارخانه‌جات مخابراتی ایران، کارخانه فارسیت درود، تراکتورسازی ایران، نورد و قطعات فولادی، ایران تایر، ایران ارقام، سموم علف‌کش و همچنین شرکت‌های هپکو، پاکسان، لاستیکی سهند، ملی سرب و روی، و نیرو ترانس، از جمله شرکت‌هایی بودند که امروز قیمت هر سهم آنها دو درصد بالاتر رفت.

از سوی دیگر، سهام عمران و توسعه فارس، نفت بهران، شیشه و گاز، آبسال، سیمان کرمان، و چرخشگر، طی معاملات امروز با دو درصد کاهش مواجه شد.

سهام 159 شرکت امروز بین سهامداران بورس تهران دست به دست شد.

صف‌های عرضه و تقاضا

طولانی‌ترین صف خرید امروز متعلق به شرکت باما بود. در این روز 283 نفر برای خرید 2.5 میلیون سهم این شرکت به ارزش 99 میلیارد ریال به کارگزاری‌ها مراجعه کردند.

همچنین 383 نفر امروز برای 3.5 میلیون سهم چادرملو به ارزش 33 میلیارد ریال دستور خرید صادر کردند.

پس از این دو شرکت امروز بیشترین تقاضا در بورس تهران متعلق به سهام پتروشیمی اراک، پتروشیمی اصفهان و پتروشیمی خارک بود.

در این روز 242 دستور برای خرید 2.2 میلیون سهم پتروشیمی اراک به ارزش 24 میلیارد ریال و 338 دستور خرید برای 3 میلیون سهم پتروشیمی اصفهان به ارزش 22 میلیارد ریال به ثبت رسید.

همچنین کارگزارهای بورس تهران، امروز برای حدود 1.4 میلیون سهم پتروشیمی خارک به ارزش 18 میلیارد ریال دستور خرید وارد سیستم‌های معاملاتی خود کردند.

تراکتورسازی ایران، ملی سرب و روی، سرمایه‌گذاری مسکن، و سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات هم از جمله شرکت‌هایی بودند که امروز تقاضا برای خرید سهام آنها بیش از سایر شرکت‌های بورسی بود.

از سوی دیگر امروز حجم عرضه شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، به 8.3 میلیون سهم به ارزش 33 میلیارد ریال افزایش یافت.

در این روز 472 نفر در صف فروش 2.3 میلیون سهم لیزینگ صنعت و معدن به ارزش 4 میلیارد ریال ایستادند و 304 نفر برای فروش 1.8 میلیون سهم رایان سایپا به ارزش 4 میلیارد ریال اقدام کردند.

پس از این شرکت‌ها، بیشترین حجم عرضه امروز مربوط به سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر، سرمایه‌گذاری بهمن، سرمایه‌گذاری بانک ملی و سامان‌گستر اصفهان بود.

نوسانات شاخص

معاملات امروز بورس تهران منجر به رشد 15 واحدی شاخص کل قیمت سهام شد. این شاخص در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته جاری ، از مرز 9 هزار و سیصد واحد عبور کرد.

در این روز شاخص عملکرد تالار اصلی با 16 واحد افزایش، به 9 هزار و 91 واحد نزدیک شد و شاخص عملکرد تالار فرعی با 11 واحد رشد به 9 هزار و 336 واحد رسید.

در جریان داد و ستدهای امروز بورس تهران، شاخص صنعت که عملکرد شرکت‌های صنعتی را نشان می‌دهد، 13 واحد رشد کرد و شاخص واسطه‌گری‌های مالی که عملکرد شرکت‌های سرمایه‌گذاری حاضر در بورس را نشان می‌دهد، نیز 6 واحد بالاتر رفت.

کد خبر 3158

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز