همشهری آنلاین: رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهرداری تهران از اسکان ۲۰ هزار زائر حسینی در ۱۲۵ چادر برپا شده توسط شهرداری تهران در کربلای معلی خبر داد و گفت: اسکان زائرین در ۶ نقطه از کربلا و مسیر پیاده‌روی عاشقان ثارالله (ع) انجام شده است.

به گزارش تهران سما، مجتبی عبدالهی با اعلام این خبر، درباره اقدامات سازمان بهشت زهرا (س) برای خدمات‌رسانی به زائرین سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع)، گفت: این سازمان با برپایی چادرها جهت پذیرایی و اسکان مردم و زائرین در 6 نقطه از کربلا و مسیر پیاده‌روی عاشقان ثارالله (ع) توسط گروه‌هایی 20 نفره، پذیرایی از زائران را بر عهده دارد.

عبدالهی افزود: با تلاش سازمان بهشت زهرا (س) در برپایی چادر و آماده‌سازی حسینیه شهرداری تهران در کربلا، اسکان بیش از 20 هزار زائر حسینی در موکب‌های شهرداری تهران امکان‌پذیر شد.

رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهرداری تهران با بیان اینکه فضای موکب‌های حضرت زهرا (س) برابر 18 هزار متر مربع است، گفت: در این فضا 125 چادر 120 متری با گنجایش 150 نفر در هر چادر فراهم شد، ضمن این که 200 سرویس بهداشتی پرتابل نیز جانمایی شده است.

به گفته وی، برپایی مجموعه پزشکی، اورژانس و امدادرسانی سرپایی در کربلا، ایجاد داروخانه‌های سیار و ثابت، ایجاد مراکز اورژانس سرپایی و خدمات پزشکی به زائران به صورت سیار و ثابت، ارائه خدمات واکس، نظافت البسه و پذیرایی از زائران، هماهنگی و همکاری با مسئولان محلی برای برقراری امنیت موکب‌ها در کربلا از دیگر اقدامات این سازمان است.

عبدالهی در ادامه افزود: برای رفاه حال زائرین، یک دستگاه نانوایی برقی گازوئیلی با امکان پخت 5 هزار نان در یک روز فراهم شده است.

وی به استقرار تیم پزشکی در موکب‌ها اشاره کرد و گفت: این تیم پزشکی به ارائه خدمات درمانی به صورت کاملا گیاهی به تمامی زائرین می‌پردازد.

کد خبر 315845

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha