گروه اجتماعی- علی اصغر محمدی: براساس آیین نامه حمایت از نخبگان و پژوهشگران خاص آموزش و پرورش، پژوهش‌های حوزه تعلیم و تربیت از حمایت های مادی و معنوی برخوردار می شوند.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در این باره گفت: آیین‌نامه حمایت از نخبگان و پژوهشگران خاص آموزش و پرورش پس از تدوین در این پژوهشگاه برای تصویب به شورای عالی آموزش و پرورش ارسال شد.

محمد مهدی اسلامیه افزود: طبق این آیین نامه هر پژوهشگری که پژوهش و طرحی نو و کارآمد در حوزه تعلیم و تربیت ارائه کند، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش براساس میزان هزینه‌های طرح، از آن حمایت خاص می‌کند.

وی با اشاره به حمایت‌های مالی در این آیین نامه اظهار داشت: به پژوهش در سطح کارشناسی ارشد حداقل 700 هزار تومان و به طرح‌های دوره‌های تخصصی و دکترا و دستیاری تدریس در دانشگاه یک میلیون و 500 هزار تومان اعتبار تعلق می گیرد.

به گفته اسلامیه، حداقل اعتبار به پژوهش‌های صورت گرفته در حوزه تعلیم و تربیت، به پایان نامه‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی اختصاص دارد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با اشاره به حمایت از حضور پژوهشگران در همایش های داخلی و خارجی افزود: درصورت تامین شرایط حضور در هر یک از همایش های داخلی و خارجی برای کسب یافته های جدید ارائه شده در این همایش ها، پژوهشگران به صورت فرصت مطالعاتی مورد حمایت قرار می گیرند. 

وی گفت: از ترجمه‌هایی که در حوزه تعلیم و تربیت ایده جدیدی را از نویسنده ارائه کنند حمایت می شود و براساس هزینه‌های ترجمه و در صورت احراز شرایط انتشار، بخشی از هزینه ها به عنوان حمایت مادی به مترجم پرداخت می شود.

رئیس پژوهشگاه مطالعاتی آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری دهمین دوره طرح معلم پژوهنده اظهار داشت: امسال ابتکار خاصی در این زمینه در نظر گرفته شد که براساس آن هریک از فرهنگیان مجازند در حیطه کاری خود یافته های جدیدشان را به 2 صورت نگاشت و تصویر ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره هر معلم پژوهنده باید در رشته خاص تحصیلی یا تدریس خود پژوهش خود را ارائه دهد، افزود:  هدف از ارائه یافته ها به صورت نگاشت، شناسایی معلمان نوآور در هر رشته است و در تصویر ماندگار نیز ارزش ها و یافته های پژوهشی در قالب تصویر ارائه می شود.

اسلامیه گفت: سال گذشته بیش از 30 هزار معلم پژوهنده نگاشت‌های علمی خود را از سراسر کشور ارائه کردند و  198 طرح از این نگاشت‌ها که دارای درجه کاربردی و علمی بالا بودند به عنوان طرح‌های برتر مورد تقدیر قرارگرفتند.

اسلامیه همچنین از تدوین آیین‌نامه ارزشیابی آموزش از راه دور در همه مقاطع تحصیلی به عنوان یکی از پروژه‌های پژوهشی پژوهشگاه آموزش و پرورش و تقدیم آن برای تصویب به شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد.

رتبه ایران در سواد خواندن

وی با اشاره به اجرای طرح ارزیابی سطح سواد خواندن در بین 45 کشور دنیا– پرلز- در سال 2006 گفت: رتبه ایران در سواد خواندن در سطح جهان پس از بررسی دقیق نتایج 25 آذر امسال اعلام خواهد شد.

کد خبر 31598

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز