سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: حدود ۴۵ روز به برگزاری سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر باقی مانده و در این روزهای بازار داغ فیلمسازی برای حضور در مهم‌ترین رویداد سینمای ایران، برخی فیلمسازان همچنان دغدغه اکران فیلم دارند.

سینما

اين روزها 10فيلم در سينماهاي تهران و شهرستان‌ها روي پرده است و اكران برخي فيلم‌ها هم به‌دليل پايين آمدن كف فروش بسيار زودتر از موعد مقرر به پايان مي‌رسد.به گزارش همشهري، براساس تصميم شوراي صنفي نمايش از امروز اكران 2فيلم «حكايت عاشقي» به كارگرداني احمد رمضان‌زاده و «در مدت معلوم» به كارگرداني وحيد اميرخاني آغاز شد.

از سوي ديگر، فيلم‌هاي «شكاف» ساخته كيارش اسدي‌زاده و «كوچه بي‌نام» هاتف عليمرداني هم تقريبا يك سال پس از نمايش در جشنواره، در نوبت نمايش روزهاي شلوغ اكران قرار گرفته‌اند. حالا بايد ديد از ميان فيلم‌هايي چون «جامه‌دران»، «شيفت شب» و «پدر آن ديگري» كدام زودتر به كف فروش مي‌رسند و جاي خود را به فيلم‌هاي تازه مي‌دهند.

  • آمار پاييزي گيشه‌ها

با نزديك شدن به روزهاي پاياني پاييز، فروش فيلم‌هاي روي پرده هم سير صعودي داشته است. «محمد رسول‌الله(ص)» كه قديمي‌ترين فيلم در ميان 10فيلم اكران‌شده است، 14ميليارد و 528ميليون تومان فروخته و به‌نظر مي‌رسد با داشتن 17سالن در تهران و 3سالن در شهرستان‌ها به روزهاي پاياني اكران نزديك مي‌شود. «شاهزاده روم» در گيشه از ديگر فيلم‌ها سبقت گرفته و تا چهلمين روز اكران در مجموع يك ميليارد و 950ميليون تومان فروخته است.

نكته جالب اينكه فروش اين انيميشن سينمايي در شهرستان‌ها تقريبا معادل تهران بوده است. شاهزاده روم در حال حاضر در 30سالن شهرستان و 17سالن تهران روي پرده است.«جامه‌دران» حميدرضا قطبي با داشتن 15سالن در تهران به فروش 550ميليون توماني رسيده و در 22سينماي شهرستان‌ها در آستانه 300ميليوني شدن است. «شيفت شب» نيكي كريمي هم در مجموع 142ميليون تومان فروخته و اكران آن در 27سالن تهران و 14سالن شهرستان ادامه دارد. «پدر آن ديگري» يدالله صمدي هم كه تا 2روز پيش به فروش نيم ميلياردي رسيده بود، در هفتمين هفته اكران در 30سينماي تهران و شهرستان روي پرده است.

«چهارشنبه 19ارديبهشت» وحيد جليلوند و «چهارشنبه خون به‌پا مي‌شود» حماسه پارسا در آخرين روزهاي اكران از سينماهاي سرگروه خارج شده‌اند. نخستين تجربه كارگرداني جليلوند در تهران 5سينما دارد و 420ميليون تومان فروخته و فروش آن در شهرستان‌ها 140ميليون تومان است. فيلم پارسا هم در تهران و شهرستان‌ها مجموعا نزديك به 200ميليون تومان فروخته كه سهم سينماهاي خارج از تهران آن 35ميليون تومان است.

آخرين ساخته سيروس الوند در 8روز گذشته اكران در تهران بدون درنظر گرفتن روزهاي تعطيل به فروش 175ميليون توماني رسيد. «اين سيب هم براي تو» فعلا در 6شهر اكران خود را آغاز كرده و در اين مدت 33ميليون تومان فروخته است. «بچگيتو فراموش نكن» به كارگرداني جلال فاطمي ديگر فيلم روي پرده است كه فروش 9روز اول اكران آن در 19سينماي تهران از مرز 50ميليون تومان گذشت. اكران اين فيلم در شهرستان‌ها به تازگي آغاز شده است.

  • آشنايي با فيلم‌هاي تازه اكران

«در مدت معلوم» براساس فيلمنامه‌اي از مهدي علي‌ميرزايي به كارگرداني وحيد اميرخاني ساخته شده و بازيگراني چون جواد عزتي، ويشكا آسايش، هومن سيدي، اكبر عبدي و... در آن ايفاي نقش كرده‌اند. سرانجام پس از مدت‌ها موعد نمايش «حكايت عاشقي» هم فرارسيد و اين فيلم در گروه آزاد روي پرده رفت. مسعود جعفري جوزاني تهيه‌كننده حكايت عاشقي است و بهرام رادان، قطب‌الدين صادقي، بهمن زرين‌پور و... در آن بازي مي‌كنند. گروه سينمايي كورش از هفته آينده يعني چهارشنبه 2دي اكران فيلم «پي22» به كارگرداني حسين قاسمي جامي را آغاز مي‌كند. ‌اين فيلم با بازي امين حيايي، نسرين مقانلو، افسانه بايگان، هادي ساعي و... توليد شده و قرار است جايگزين «ناهيد» آيدا پناهنده شود.

کد خبر 318224

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha