همشهری آنلاین: نام نویسی از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح شنبه-۲۸ آذر- در ستاد انتخابات کشور، فرمانداری‌های حوزه های انتخابیه اصلی و فرعی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، نام نویسی داوطلبان نمایندگی دوره دهم مجلس شورای اسلامی تا پایان روز جمعه چهارم دی ماه به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

روند تشکیل هیئت‌های اجرایی نیز از امروز در فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه اصلی و فرعی سراسر کشور آغاز می‌شود.

صلاحیت داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز از پنجم تا 14 دی ماه توسط هیات های اجرایی بررسی می شود و پس از آن، افراد ردصلاحیت شده فرصت دارند از 16 تا 19 دی اعتراضشان را ارائه دهند تا هیئت‌های نظارت بر انتخابات آنها را بررسی کنند و نتیجه را تا 26 دی به شورای نگهبان دهند.

شورای نگهبان نظر نهایی خود را نسبت به اعتراضات تا 16 بهمن اعلام خواهد کرد و در مرحله بعدی، اعتراض داوطلبان به این نظر شورا صورت می گیرد. اسامی نهایی در 20 بهمن از طرف شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می شود و این وزارتخانه اسامی نامزدهای دارای صلاحیت را در 27 بهمن به حوزه های انتخابیه می‌دهد تا فردای این روز، فرمانداران اسامی را منتشر کنند.

زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات از 29 بهمن تا پنجم اسفند به مدت یک هفته خواهد بود تا با یک تنفس یک روزه در آن، مردم شریف ایران در 7 اسفند با آرای ریخته شده در صندوق‌های رای، نظر خود را درباره آنها اعلام کنند.

داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی می توانند به منظور اعلام داوطلبی خود با همراه داشتن مدارک ذیل به ستاد انتخابات کشور، فرمانداری های مراکز حوزه‌های انتخابیه، سفارتخانه‌ها یا کنسولگری‌های ایران در خارج از کشور مراجعه و نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام کنند.

کد خبر 318547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha