یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۹
۰ نفر

طراح یکی از طرح‌های دوفوریتی که در صف رسیدگی مجلس، جلوتر از طرح ۶میلیون نفر قرار دارد، اعلام آمادگی کرد زمان رسیدگی به طرح خود را به نفع حمایت از افراد از کارافتاده بی‌درآمد جابه‌جا کند.

به اين ترتيب و درصورت پيگيري اين مسئله طرح 6ميليون نفر ممكن است سريع به نتيجه برسد. با نزديك شدن به روزهاي پاياني عمر مجلس نهم، هنوز طرح حمايت از 6ميليون نيازمند فاقد درآمد در صحن علني مجلس مورد رسيدگي قرار نگرفته است. اين در حالي است كه اكثريت نمايندگان مردم در خانه ملت با امضاي اين طرح در اوايل سال‌جاري حمايت خود را از اين قشر محروم اعلام كرده‌اند و معتقدند هر چه زودتر بايد براي اين افراد راه‌حلي اساسي درنظر گرفته شود و رسيدگي سريع‌تر به اين موضوع خواست تمام نمايندگان مجلس است.

درحالي‌كه 6طرح يك و دوفوريتي در خانه ملت در نوبت رسيدگي قرار دارد، احمد آريايي‌نژاد، طراح، طرح يك‌فوريتي ممنوعيت به‌كارگيري عناوين و اسامي بيگانه در خانه ملت در گفت‌وگو با همشهري اعلام كرد آماده است نوبت رسيدگي به اين طرح را با طرح 6ميليون نفر جابه‌جا كند. اين عضو كميسيون بهداشت مجلس با تأكيد بر اينكه براي رسيدگي زودتر به اين طرح بايد موافقت طرح‌هايي كه جلوتر از آن هستند هم گرفته شود، گفت:«اين طرح پنجمين طرحي است كه در نوبت رسيدگي در صحن علني مجلس قرار دارد و طرح مهمي هم هست. ‌ما داريم با فرهنگ خودمان بيگانه مي‌شويم و فرهنگ بيگانه جانشين فرهنگ ما مي‌شود، به نظرم هم قوانين موجود و هم اجراي ضعيف باعث شده تا روزبه‌روز شاهد به كارگيري لغات بيگانه در نوشتار و گفتار باشيم. چون قوانين موجود در اين‌باره بازدارنده نيستند پيشنهاد داديم كه جريمه نقدي هم براي استفاده‌كنندگان از اين عناوين اسامي بيگانه قرار دهند. اگر اين طرح اجرا شود، مبلغ جريمه اخذ شده براي اشاعه زبان فارسي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

اين طرح هم چندين‌ماه است كه در نوبت رسيدگي قرار دارد و مي‌توانيم در كوتاه‌ترين مدت آن را تصويب كنيم اما اگر بخواهيم به واقعيت‌هاي جامعه توجه كنيم، طرح 6ميليون نفر بيشترين فوريت را دارد. فكر مي‌كنم با همكاري ساير نمايندگان محترم مجلس بتوانيم هرچه سريع‌تر به اين طرح مهم رسيدگي‌كنيم.»

  • درباره طرح 6ميليون نفر

براساس طرحي كه 6‌ماه گذشته تقديم هيأت رئيسه مجلس شد افراد نيازمند ازكارافتاده پس از شناسايي توسط نهاد‌هاي حمايتي براي هميشه و تا زماني كه شرايط قرار گرفتن در اين گروه را داشته باشند، نسبتي مشخص از حقوق رسمي يك كارگر را دريافت خواهند كرد. بر اين اساس خانواده‌هاي 4نفره 50درصد، خانواده‌هاي سه‌نفره 40درصد، خانواده‌هاي دونفره 30درصد و خانواده‌هاي يك نفره 20درصد حقوق و مزاياي يك كارگر با حداقل دستمزد قانون كار را خواهند گرفت و به ازاي هر نفر بيش از 4نفر 10درصد افزوده خواهد شد. در تبصره‌هاي مختلف اين طرح افرادي كه به هر دليل مانند داشتن حداقل ثروت، توانايي كاركردن و... نياز به حمايت نداشته باشند حذف شده‌اند تا كمك‌ها تنها به افراد ازكارافتاده و نيازمند حقيقي برسد.

کد خبر 318647

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha