رئیس کمیته امداد یک‌بار دیگر از طرح ۶میلیون نفر حمایت کرد و خواستار توجه به آن شد.

فقر

سيدپرويز فتاح كه پيش از اين در چندين گفت‌وگو، ازطرح 280نماينده مجلس براي پرداخت مستمري ثابت به نيازمندان ازكارافتاده حمايت كرده بود، اين بار در يك برنامه زنده تلويزيوني بر اهميت اين طرح تأكيد كرد. او شنبه شب و در برنامه نقد و حاشيه وقتي درباره ضرورت پرداخت مستمري كافي به مددجويان حرف مي‌زد، گفت: «ما از اين طرح حمايت مي‌كنيم چون منطق و اساس درستي دارد.»

درخواست دوباره رئيس كميته امداد براي توجه به اين طرح در حالي است كه نزديك به 9‌ماه پس از ارائه اين طرح از سوي نمايندگان به هيأت رئيسه مجلس، هنوز فرصت بررسي آن فراهم نشده است و نمايندگان پيگير اين طرح اميدوارند در تقريبا 3‌ماه زمان باقي‌مانده از عمر اين مجلس و هنگام رسيدگي به برنامه بودجه سال آينده، تصويب شود. تعداد زيادي از كارشناسان اقتصادي نيز خواستار اجراي اين طرح هستند و تعدادي از آنها مانند حيدر مستخدمين‌حسيني معتقدند بايد با اصلاح جسورانه شيوه پرداخت يارانه نقدي، از اين محل منابعي براي اقشار ناتوان تخصيص داده شود؛موضوعي كه در اين برنامه مورد توجه رئيس كميته امداد نيز قرار گرفت. وي با اشاره به اينكه يك ميليون و 800هزار خانواده و نزديك 4ميليون نفر تحت پوشش اين نهاد هستند و حدود 2ميليون نفر نيز به‌صورت موردي كمك مي‌كنند، خواستار توجه جدي دولت به حذف يارانه افراد غيرنيازمند شد و گفت: من با مسئولان نظام مانند شخص رئيس‌جمهور در اين‌باره گفت‌وگو كرده‌ام و اين اراده در ميان مردم و مسئولان هم وجود دارد. ما بايد صداي محرومان را بلند كنيم و به گوش مسئولان برسانيم. اميدوارم دولت تدبير و اميد و آقاي رئيس‌جمهور براي حذف يارانه به نفع محرومان اين تصميم انقلابي را بگيرند. فتاح سپس با بيان اينكه وضعيت مددجويان كميته دماسنج عمومي كشور است، گفت:اين دماسنج هم‌اكنون نشان مي‌دهد كه در جامعه تب اقتصادي وجود دارد و ما اميدوار هستيم كه سال آينده با توجه به قول‌هايي كه دولت داده است، اوضاع اقتصادي اين افراد بهتر شود.

  • اسباب‌كشي مي‌كنيم

رئيس كميته امداد همچنين در مورد جابه‌جايي ساختمان كميته امداد، با بيان اينكه ساختمان فعلي مجلل نيست و مساحت بزرگ و ارزشمندي دارد، افزود: «براي انتقال، حساسيت مردم را بيشتر در نظر گرفتيم. جايي كه بايد برويم تهيه شده و بعد از عيد طبق قولي كه داده بوديم اسباب كشي مي‌كنيم. اينجا مشتري خاص خودش را دارد و مي‌خواهيم به قيمت واقعي بفروشيم. هم‌اكنون در حال مذاكره هستيم و عجله‌اي هم نداريم.» فتاح در پاسخ به سؤالي درباره تعداد صندوق صدقات كميته امداد نيز چنين گفت:« 4ميليون صندوق صدقات خانگي و 150هزار صندوق در معابر وجود دارد. سال گذشته مردم خير كشورمان 250ميليارد تومان صدقه داده‌اند و امسال نيز 10درصد رشد خواهد داشت و اين در حالي است كه با اصلاح روش‌ها و توسعه پرداخت الكترونيكي و امكان پرداخت صدقه از طريق تلفن همراه و ايرانسل تا پايان سال افزايش خواهد داشت.» وي همچنين با اشاره به روند جديد كميته امداد در تبليغات رسانه‌اي افزود: هزينه ساخت اين تبليغات توسط كميته امداد پرداخت خواهد شد و با همكاري مناسب صدا و سيما و نگاه هنرمندانه رئيس سازمان صدا و سيما به مقولات و آسيب‌هاي اجتماعي و به لحاظ مسئوليت اجتماعي اين سازمان دستور پخش تبليغات تلويزيوني كميته امداد به‌صورت رايگان داده شده است.

  • درباره طرح 6ميليون نفر

براساس طرح حمايت از 6ميليون نيازمند از كار افتاده، اين افراد پس از شناسايي توسط نهاد‌هاي حمايتي، براي هميشه و تا زماني كه شرايط قرار گرفتن در اين گروه را داشته باشند، نسبتي مشخص از حقوق رسمي يك كارگر را دريافت خواهند كرد. بر اين اساس خانواده‌هاي 4نفره 50درصد، خانواده‌هاي 3‌‌نفره 40درصد، خانواده‌هاي 2نفره 30درصد و خانواده‌هاي يكنفره 20درصد حقوق و مزاياي يك كارگر با حداقل دستمزد قانون كار را خواهند گرفت و به ازاي هر نفر در خانواده‌هاي بيش از 4نفر 10درصد افزوده مي‌شود.

کد خبر 327412

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha