همشهری آنلاین: عمر سعد در خانه خود و در ذلت مطلق پس از آوارگی‌های فراوان به دست مختار ثقفی به درک واصل شد.

به گزارش ایکنا، امام حسین (ع) در حادثه عاشورا قیامتی به پا کرد و تا قیامت، حق و باطل را از هم جدا کرد؛ حق و باطلی که به صورت دو سپاه روبه‌روی هم ایستادند. امام حسین (ع) بارها حجت را بر عمرسعد تمام کرد، امام با حر ریاحی هم همین کار را کرد، حتی در آخرین لحظات با آن مسیحی که برای بریدن سر امام هم آمده بود حجت را تمام کرد.

در خانه خدا، حج را نیمه‌کاره رها کرد تا خونی در آنجا ریخته نشود و در میانه میدان نبرد سرباز شش ماهه را هم تقدیم درگاه حق کرد. بسیار نقل شده است که قیام عاشورا با حضرت زینب (س) کامل شد. چقدر دقیق، حضرت زینب سلام الله علیها هم در پیاده‌روی اربعین حسيني نقشی کلیدی دارد و هم در انتقال مفاهیم به نسل‌های بعد، شاید حضرت زینب سلام الله علیها 26 میلیون انسانی را که مثل او پیاده راه را طی می‌کنند می‌دیده که در جواب سوال‌کننده می‌گوید، به جز زیبایی چیزی ندیدم.

زیبایی از این بالاتر که مردمی از کشورهای مختلف با هم به سمت یک هدف حرکت می‌کنند. امام حسین (ع) اعجاز می‌کند، در دنیایی که میلیاردها دلار در هالیوود هزینه می‌شود، دختری با پای برهنه با لباسی کهنه و با دستانی مهربان به مردم شیر تعارف می‌کند و در این راه هر چه می‌بینی یاد عاشورا می‌کنی؛ چه کرد امام حسین (ع) که با یک لیوان شیر از دست دختری تمام سحرهای لشکر کفر باطل می‌شود، و هنوز از عمق تاریخ ندای «هل من ناصر» او به گوش مردم دنیا می‌رسد.

عمر سعد در خانه خود و در ذلت مطلق پس از آوارگی‌های فراوان به دست مختار ثقفی به درک واصل شد، نه از گندم ری خورد و نه از جوی آن، فرزندش هم با خودش کشته شد، و تمام حرف‌های امام حسین (ع) از پیش چشمانش گذشت، کسی هنگام به درک واصل شدنش از او نپرسید که آیا با امام دست دادی یا نه؟ او جرمش سر پیچی از ولایت فقیه بود، جرمش ریختن خون ولی‌فقیه زمان بود.

امام به او فرمود: آیا از خدا نمی‌ترسی که با من می‌جنگی در حالی که می‌دانی من کیستم؟ این گروه را رها کن و نزد من بیا تا مقرب درگاه الهی شوی. عمر سعد گفت: از آن می‌ترسم که خانه‌ام را خراب کنند. امام فرمود: من برای تو خانه‌ای مهیا می‌کنم. عمر گفت:‌ اموالم را می‌گیرند. امام فرمود: من بهتر از آن را به تو می‌دهم. عمر سعد ساکت شد و جوابی نداد. امام در حالی که آنجا را ترک می‌کرد، فرمود: خدا به زودی تو را در بسترت بکشد و در روز قیامت نیامرزد، امید دارم از گندم عراق جز اندکی نخوری و او گفت اگر گندم نشد از جوی آن می‌خورم ...

روز نهم ربیع‌الاول روز آغاز امامت امام زمان (عج) و از طرفی روز کشته‌ شدن «عمر بن سعد» از قاتلین امام حسین (ع) است.

کد خبر 318866

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha