یکشنبه ۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۵
۰ نفر

همشهری دو - حمزه رسولی: آپارتمان‌نشینی شاید یکی از شوم‌ترین پدیده‌های عصر ما باشد که مجبورمان کرد به یک چاردیواری خو کنیم؛ اما از معایبش که بگذریم می‌بینیم ذات آپارتمان‌نشینی، یعنی همنشینی فرهنگ‌های مختلف کنار هم می‌تواند به‌خودی خود جذاب باشد.

هتلی به وسعت خانه

ما هم مثل همه در آپارتماني زندگي مي‌كنيم و همسايگاني داريم؛ از قضاي روزگار همسايه ما يك دختر و پسر جوان دارد كه كار هرروزشان اين است كه با پدر و مادرشان سر مسائل جزئي دعوا راه بيندازند و بعد هم از خانه بيرون بزنند. بيچاره پدر و مادر كه در اين دوره و زمانه معلوم نيست دقيقا چه نقشي دارند، از يك طرف تاريخچه نياكان مي‌گويد كه پدر حكم ولايت در خانواده دارد و مادر هم معدن صفا و مهرورزي است و از طرف ديگر فرهنگ عصر ما اينطور به جوان القا مي‌كند كه پدر و مادر- دور از جانشان- خدمتكار هستند؛يعني پدر بايد از صبح تا شب كار كند تا بچه‌ها بخورند و مادر هم وظيفه‌اش اين است كه غذا درست كند و رخت‌هاي چرك را بشويد. بارها شنيده‌ايم كه پدرها و مادرها خطاب به هم نسل‌هاي ما گفته‌اند: «ما كه آنقدر به پدر و مادرمان احترام مي‌گذاشتيم شما گيرمان آمديد واي به حال شماها و بچه‌هاتان!»؛ اين حرف، گلايه‌اي كاملا درست است و جاي فكر دارد.

براي دختر و پسر همسايه‌مان و همه كساني كه شبيه آنها هستند مي‌خواهم بگويم كه يك‌بار منصفانه بنشينيد و فكر كنيد اصلا از خانه پدر و مادر برويد و بخواهيد در يك هتل زندگي كنيد؛ «هزينه هر شب ماندن در هتل كمتر از 50هزار تومان نيست. هزينه دربان و پيشخدمت هتل را هم محاسبه كنيد و بعد تازه به خورد و خوراك مي‌رسيد كه بايد روزي 3وعده غذاي هتل را بخوريد و حتما هزينه آن را از شما مي‌گيرند. هم‌حرفي نداريد و مهمان را هم نمي‌توانيد در اتاق ببريد، پس بعد از يك هفته دلتنگي سراغتان مي‌آيد. رخت و لباستان هم كه يا خودتان بايد زحمتش را بكشيد و يا به خشكشويي بسپاريد و اين هم باز هزينه‌اي مضاعف است». حالا كه در آرامش و امنيت خانه پدر و مادرتان هستيد و از وجودشان بهره مي‌بريد قدر بدانيد و خدا را روزي هزار مرتبه شكر كنيد كه مهر و محبت شما را در دل پدر و مادرتان قرار داد و بدون هيچ مزد و منتي شما را به اين سن رسانده‌اند.

کد خبر 319482

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha