همشهری آنلاین: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مذاکرات هسته‌ای با مدیریت مقام معظم رهبری، تدابیر رئیس جمهوری و درایت تیم مذاکره‌کننده به پشتوانه دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس به نتیجه مطلوب رسید.

Soltanifar

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مسعودسلطانی‌فر در همایش "میراث فرهنگی دفاع مقدس" که به همت پژوهشگاه و همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در سالن همایش‌های موزه دوران اسلامی برگزار شد به بیان جنگ های 200 ساله اخیر در ایران پرداخت که نتیجه همه آنها بجز دفاع مقدس شکست ایران و از دست دادن بخش‌هایی از این سرزمین بود.

وی افزود: در جنگ ایران و روس قراردادهای گلستان و ترکمانچای به از دست دادن 40 درصد خاک ایران منجر شد و در دوره پهلوی اول، در خلال جنگ جهانی، شاهد اشغال بخشی از خاک کشورمان توسط شوروی سابق و در جنوب توسط انگلیسی‌ها بودیم.

سلطانی‌فر تاکید کرد: اما در سال 1359 با وجود از دست دادن 15 هزارکیلومتر خاک ایران عزیز در همان ماه اول جنگ با درایت پیامبرگونه امام راحل و حضور گسترده مردم این اتفاق ناممکن، ممکن شد و در طول 8 سال توانستیم تمام خاکمان را پس بگیریم.

اوگفت: هشت سال دفاع مقدس بدون تردید از غرورآفرین ترین اتفاقات تاریخ سیاسی ایران است.

وی افزود: بزرگی، شکوه، ارزش و دستاوردهای دفاع مقدس به اندازه ای عمیق است که تا زمان زیادی باید روی آن کار صورت گیرد و به نسل‌های بعد منتقل شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه سخنان خود کار فرهنگی درباره دفاع مقدس را ناکافی دانست و افزود: در 5 خرداد 94 رئیس جمهوری کشورمان در بازدید از سازمان میراث فرهنگی تاکید جدی داشتند که با تشکیل کارگروه ویژه‌ای از میراث فرهنگی دفاع مقدس به عنوان یک میراث معنوی عظیم پاسداری شود.

سلطانی‌فر همچنین گفت: با تشکیل کارگروه ویژه و تعامل با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در دو زمینه، هم برای حفظ و حراست ارزشهای فرهنگی دفاع 8 ساله و همچنین گردشگری راهیان نور همکاری‌مان را آغاز کردیم.

او با اشاره به تمایل گردشگران خارجی برای بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس افزود: در حال هماهنگی هستیم تا علاوه بر گردشگران داخلی، متقاضیان زیادی از گردشگران خارجی را نیز با ارزش‌ های دفاع مقدس آشنا کنیم.

سلطانی‌فر گفت: اگر امروز ایران در منطقه به عنوان تنها کشور امن در میان ده‌ها کشور دیگر که ناامن هستند، شرایط خوبی دارد از برکات دفاع مقدس است و اگر این دستاوردها نبود تهدیدات نظامی علیه ایران در سالهای اخیر عملی شده بود.

معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: اگر در یک صحنه نابرابر در یک منازعه سیاسی 22 ماهه به پیروزی رسیدیم به گونه‌ای که ضمن حفظ حقوق هسته‌ای زمینه‌های لغو تحریم‌ها را فراهم کردیم، از برکات جانفشانی‌های رزمندگان ما در طول سال‌های جنگ بود.

کد خبر 319701

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha