همشهری آنلاین: رئیس‌ سازمان توسعه تجارت گفت: با برگزاری نخستین جشنواره برندهای برتر ملی؛ برندهای برتر؛ شناسایی، حمایت و معرفی می‌شوند.

afkhami

ولي الله افخمي‌راد در گفتگو با پايگاه خبري سازمان توسعه تجارت افزود: سازمان توسعه تجارت ايران به استناد آيين‌نامه اجرايي موضوع ماده 8 قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذير که حمايت از برندها و تبليغات کالاهاي ايراني را بر عهده دولت گذاشته است، قصد دارد با برگزاري جشنواره انتخاب برندهاي برتر ملي، پرقدرت‌ترين برندهاي ايراني را شناسايي و معرفي کند.

وي گفت : ارزيابي وضعيت برند‌هاي ايراني در مقايسه با رقبا و شناسايي جايگاه آنها که پيش‌نياز برنامه‌ريزي‌هاي آتي آنان در مسير موفقيت است، در قالب اين جشنواره ممکن مي‌شود.

رئيس سازمان توسعه تجارت اظهار داشت : جشنواره انتخاب و معرفي برندهاي برتر ملي با مسشارکت اتحاديه‌ها و تشکل‌ها براي نخستين بار 26 بهمن سال‌جاري با همكاري سازمان توسعه تجارت ايران برگزار مي‌شود.

وي گفت: با بهره‌گيري از نظرها و تجارب اتحاديه‌ها و تشکل‌ها، بنگاه‌هايي که اقدامات شاياني در حوزه برندسازي در سطح کشور انجام دادند براي شرکت در فرايند انتخاب برندهاي برتر به سازمان توسعه تجارت ايران معرفي ‌شده‌اند.

افخمي‌راد خاطرنشان کرد: پس از ارزيابي اوليه متقاضيان، براساس مدل علمي و نظرسنجي از افکار عمومي و مصرف‌کنندگان در خصوص اين برندها، منتخبان مشخص و در مراسمي مورد تقدير قرار مي‌گيرند.

وي در توضيح اين اقدام سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: براي صاحبان برند آگاهي از جايگاه واقعي در مقايسه با رقبا اهميت فراواني دارد، صاحبان برند تنها در صورت آگاهي از جايگاه واقعي و وضع موجود برند خود مي‌توانند به برنامه‌ريزي و تصميم‌گيري در خصوص استراتژي‌هاي بعدي بازاريابي و برندسازي اقدام كنند.

رئيس سازمان توسعه تجارت افزود : بي شک رشد اقتصادي در گرو صادرات پايدار است و صادرات پايدار در نتيجه برنامه‌ريزي محقق مي‌شود. برنامه‌ريزي در صادرات يعني اينکه صادرات محصول را به صادرات برندها تبديل کنيم. چرا که برندها ماندگاري بيشتري در اذهان مشتريان و بازارها خواهند داشت. برندها قابليت وفاداري بيشتري دارند و هويت‌سازي در صادرات تنها با برندها امکان‌پذير است.

وي ادامه داد: امروزه قوي‌ترين ابزار تجارت ؛ برند است ؛ برندها با عبور از جغرافياي کشورها منافع اقتصادي، سياسي و فرهنگي زيادي را نصيب کشورهاي خود مي‌کنند، از اين‌رو توجه به برندسازي، ترويج برند و حمايت از برندهاي موفق به‌طور جدي مورد توجه دولت قرار دارد و لازم است توليدکنندگان محصولات ايراني نيز بيش از پيش به مقوله برند و برندسازي توجه داشته باشند.

افخمي‌راد با اشاره به نقش دولت در تثبيت جايگاه برندهاي ملي خاطرنشان کرد: برندپروري يکي از مهمترين مسئوليت‌هاي دولت است؛ دولت در نظر دارد زمينه را براي خلق و توسعه برندها فراهم کند تا الگوهاي موفق برندسازي در کشور شناسايي شود و اين برندها با حمايت و مساعدت دولت بتوانند در عرصه‌هاي بين‌المللي حضور يابند.

رئيس سازمان توسعه تجارت در مورد شيوه انتخاب برندهاي برتر نيز اضافه کرد: اين برندها که در گروه‌هاي کالايي تندمصرف و بادوام مورد ارزيابي قرار مي‌گيرند بر اساس 4 شاخص اصلي، ميزان نام‌آشنايي برند در نزد مصرف‌کنندگان، ميزان احترام و ارزشي که مصرف‌کنندگان براي آن برند قائلند، ميزان ارتباط ميان مصرف‌کننده و برند و ميزان تمايز برند نسبت به رقبا، از سوي مصرف‌کنندگان مورد ارزيابي قرار مي‌گيرند و در نهايت جايگاه هر برند در ارزيابي‌ها معلوم شده و برندهاي برتر انتخاب و معرفي مي‌شوند.

به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه تجارت، تمامي صاحبان برند و متقاضيان تا 11 دي فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه http://brand.tpo.ir براي ثبت‌نام و شرکت در اين جشنواره اقدام كنند.

کد خبر 319972

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha