همشهری آنلاین: رئیس‌ سازمان توسعه تجارت گفت: با برگزاری نخستین جشنواره برندهای برتر ملی؛ برندهای برتر؛ شناسایی، حمایت و معرفی می‌شوند.

afkhami

ولي الله افخمي‌راد در گفتگو با پايگاه خبري سازمان توسعه تجارت افزود: سازمان توسعه تجارت ايران به استناد آيين‌نامه اجرايي موضوع ماده 8 قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذير که حمايت از برندها و تبليغات کالاهاي ايراني را بر عهده دولت گذاشته است، قصد دارد با برگزاري جشنواره انتخاب برندهاي برتر ملي، پرقدرت‌ترين برندهاي ايراني را شناسايي و معرفي کند.

وي گفت : ارزيابي وضعيت برند‌هاي ايراني در مقايسه با رقبا و شناسايي جايگاه آنها که پيش‌نياز برنامه‌ريزي‌هاي آتي آنان در مسير موفقيت است، در قالب اين جشنواره ممکن مي‌شود.

رئيس سازمان توسعه تجارت اظهار داشت : جشنواره انتخاب و معرفي برندهاي برتر ملي با مسشارکت اتحاديه‌ها و تشکل‌ها براي نخستين بار 26 بهمن سال‌جاري با همكاري سازمان توسعه تجارت ايران برگزار مي‌شود.

وي گفت: با بهره‌گيري از نظرها و تجارب اتحاديه‌ها و تشکل‌ها، بنگاه‌هايي که اقدامات شاياني در حوزه برندسازي در سطح کشور انجام دادند براي شرکت در فرايند انتخاب برندهاي برتر به سازمان توسعه تجارت ايران معرفي ‌شده‌اند.

افخمي‌راد خاطرنشان کرد: پس از ارزيابي اوليه متقاضيان، براساس مدل علمي و نظرسنجي از افکار عمومي و مصرف‌کنندگان در خصوص اين برندها، منتخبان مشخص و در مراسمي مورد تقدير قرار مي‌گيرند.

وي در توضيح اين اقدام سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: براي صاحبان برند آگاهي از جايگاه واقعي در مقايسه با رقبا اهميت فراواني دارد، صاحبان برند تنها در صورت آگاهي از جايگاه واقعي و وضع موجود برند خود مي‌توانند به برنامه‌ريزي و تصميم‌گيري در خصوص استراتژي‌هاي بعدي بازاريابي و برندسازي اقدام كنند.

رئيس سازمان توسعه تجارت افزود : بي شک رشد اقتصادي در گرو صادرات پايدار است و صادرات پايدار در نتيجه برنامه‌ريزي محقق مي‌شود. برنامه‌ريزي در صادرات يعني اينکه صادرات محصول را به صادرات برندها تبديل کنيم. چرا که برندها ماندگاري بيشتري در اذهان مشتريان و بازارها خواهند داشت. برندها قابليت وفاداري بيشتري دارند و هويت‌سازي در صادرات تنها با برندها امکان‌پذير است.

وي ادامه داد: امروزه قوي‌ترين ابزار تجارت ؛ برند است ؛ برندها با عبور از جغرافياي کشورها منافع اقتصادي، سياسي و فرهنگي زيادي را نصيب کشورهاي خود مي‌کنند، از اين‌رو توجه به برندسازي، ترويج برند و حمايت از برندهاي موفق به‌طور جدي مورد توجه دولت قرار دارد و لازم است توليدکنندگان محصولات ايراني نيز بيش از پيش به مقوله برند و برندسازي توجه داشته باشند.

افخمي‌راد با اشاره به نقش دولت در تثبيت جايگاه برندهاي ملي خاطرنشان کرد: برندپروري يکي از مهمترين مسئوليت‌هاي دولت است؛ دولت در نظر دارد زمينه را براي خلق و توسعه برندها فراهم کند تا الگوهاي موفق برندسازي در کشور شناسايي شود و اين برندها با حمايت و مساعدت دولت بتوانند در عرصه‌هاي بين‌المللي حضور يابند.

رئيس سازمان توسعه تجارت در مورد شيوه انتخاب برندهاي برتر نيز اضافه کرد: اين برندها که در گروه‌هاي کالايي تندمصرف و بادوام مورد ارزيابي قرار مي‌گيرند بر اساس 4 شاخص اصلي، ميزان نام‌آشنايي برند در نزد مصرف‌کنندگان، ميزان احترام و ارزشي که مصرف‌کنندگان براي آن برند قائلند، ميزان ارتباط ميان مصرف‌کننده و برند و ميزان تمايز برند نسبت به رقبا، از سوي مصرف‌کنندگان مورد ارزيابي قرار مي‌گيرند و در نهايت جايگاه هر برند در ارزيابي‌ها معلوم شده و برندهاي برتر انتخاب و معرفي مي‌شوند.

به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه تجارت، تمامي صاحبان برند و متقاضيان تا 11 دي فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه http://brand.tpo.ir براي ثبت‌نام و شرکت در اين جشنواره اقدام كنند.

کد خبر 319972

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha