شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۷:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رایزنی‌های جدید پنج عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان درباره تشدید تحریم‌ها علیه ایران در واشنگتن بدون نتیجه‌ای مشخص پایان یافت.

خبرگزاری اتریش گزارش داد، در همین حال، نیکلاس برنز، معاون وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که گفت‌وگوها «جدی و سازنده‌» بوده‌اند.

قرار است روز 28 سپتامبر (ششم مهر) نیز وزیران امور خارجه این کشورها در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در این باره با یکدیگر به تبادل‌نظر بپردازند.

گفت‌وگوها در واشنگتن تحت‌الشعاع مناقشه‌ای میان فرانسه و روسیه قرار گرفت. مسکو اقدامات تنبیهی مضاعف علیه تهران را در شرایط کنونی در مناقشه بر سر برنامه هسته‌ای ایران غیرسازنده می‌داند.

در همین حال به نظر می‌رسد اتحادی میان آمریکا و فرانسه در مناقشه هسته‌ای با ایران ایجاد شده باشد. کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه پس از ملاقاتی با کوشنر گفت: «من فکر می‌کنم در حال حاضر هیچ اختلاف‌نظری در این باره نداشته باشیم که چگونه به وضع ایران بنگریم و جامعه بین‌المللی باید چه اقدامی را انجام دهد.»

مسکو دلیل خود را برای ایجاد وقفه در اعمال تحریم‌های جدید بر ایران، توافقی می‌داند که به تازگی میان تهران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حاصل شده است.

در این توافقنامه، ایران اعلام آمادگی کرده است که در همکاری با بازرسان آژانس همه موضوعات باقی‌مانده برنامه هسته‌‌ای خود را حل و فصل کند.

کد خبر 32052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز