در حال حاضر کاربران اجازه انتشار مطالبی با بیش از 140 کاراکتر را در این شبکه اجتماعی ندارند.
اما گزارشها حاکی از آن است که این محدودیت قرار است لغو و تا 10هزار کاراکتر افزایش یابد.
به نظر میرسد توئیتر این تصمیم را برای رقابت با شبکه اجتماعی رقیب یعنی فیسبوک گرفته است. توئیتر 300 میلیون کاربر دارد درحالی که تعداد کاربران فیسبوک بیش از یک میلیارد است.
جک دورسی، مدیرعامل شرکت توئیتر روز گذشته در حساب شخصی خود نوشت: «ما زمان زیادی را به بررسی اینکه افراد در توئیتر به چه کاری مشغول هستند گذراندیم و متوجه شدیم که کاربران از متن، عکس میگیرند و آن را به اشتراک میگذارند. اگر به جای تصویر متن، میتوانستند خود متن را بنویسند چه اتفاقی میافتاد؟ متن را میتوان جستوجو کرد یا به عنوان محبوبترین بحثها نشان داد.»
در همین راستا تغییرات اخیر نشان میدهند که توئیتر، سعی دارد بیش از پیش به فیس بوک شبیه شود.
توئیتر در تغییرات تازه خود قابلیت جدیدی را معرفی کرده است که «لحظه ها» نام دارد. این ویژگی درست شبیه به صفحه اول فیس بوک یا «تایم لاین» است که در آن گلچینی از اخبار، سرگرمیها و ورزشهای مختلف دیده میشود.
این پایگاه اینترنتی همچنین به تازگی قابلیت دیگری اضافه کرده است که «هنگامی که نبودید» نام دارد. در این ویژگی زمانی که فرد پس از چند ساعت حساب شخصی خود را چک میکند، تمام اخبار و مطالبی که مورد علاقه وی است اما توسط او دیده نشدهاند، نمایان میشوند.
این شرکت همچنین بسیاری از قابلیتهای ارسال پیام خصوصی را تغییر داده است.
دورسی در ماه جولای در مصاحبه با روزنامه گاردین، در پاسخ به اینکه آیا این شرکت قصد رقابت با فیس بوک را دارد یا خیر چنین گفت: «تنها پاسخی که دارم این است که ما میخواهیم بهترین سرویس با 300 میلیون کاربر فعال باشیم و فکر میکنیم که این امکانپذیر است. ما قصد نداریم شبیه فیس بوک باشیم.»
این خبر میتواند نشانگر تغییرات مهمی باشد چرا که توئیتر حاضر به تغییر یکی از بارزترین ویژگیهای خود یعنی ۱۴۰ کاراکتر شده است. برداشتن این محدودیت نشانگر این مطلب است که توئیتر برای جذب کاربران جدید حاضر به ایجاد تغییرات جدی و مهم است.
نظر شما