علاقه به هم‌صحبت شدن با بازیگر برنده اسکار و تلاش برای مذاکره با استودیوهای فیلمسازی برای تولید فیلم زندگی کار دست سلطان مواد‌مخدر دنیا داد و خواکین گوزمان موسوم به ال چاپو حدود ۳‌ ماه پس از گفت‌و‌گو با ‌شان پن ردیابی و دستگیر شد.

ال چاپو

به گزارش همشهري، متن گفت‌وگوي اختصاصي بازيگر سرشناس آمريكايي با بزرگ‌ترين قاچاقچي مكزيك يك روز پس از دستگيري ال‌چاپو در مجله رولينگ استون منتشر شد و بازتاب‌هايي بسيار جنجالي داشت. برخي منابع خبري مي‌گويند پن به‌دليل پنهان نگه داشتن محل اختفاي اين قاچاقچي فراري تحت بازجويي پليس مكزيك قرار گرفته است. گرچه عده‌اي ديگر معتقدند كه سرنخ اصلي براي رديابي ال چاپو از همين ديدار پنهاني و مرموز به‌دست آمده است.

ال چاپو كه تابستان گذشته در يك عمليات محيرالعقول و شگفت‌انگيز موفق شده بود از زنداني فوق‌امنيتي در مكزيك بگريزد، در اين مدت بيكار نبود و علاوه بر گفت‌وگو با ستاره هاليوود، با چند تهيه‌كننده و بازيگر هم براي توليد فيلم زندگي خود پاي ميز مذاكره نشست. همين ديدارها سرانجام كار دست او داد و ال چاپو در شرايطي براي دومين بار در 2سال اخير به دام افتاد كه مقام‌هاي پليس مكزيك و آمريكا شبانه‌روز در جست‌وجويش بودند.

نخستين گفت‌و‌گو با ال چاپو اكتبر گذشته با هماهنگي كيت دل كاستيو، ستاره تلويزيون مكزيك و يك تهيه‌كننده به نام اسپينوزا انجام و يك روز پس از دستگيري او منتشر شد. رولينگ استون يك ويدئوي 2دقيقه‌اي هم از اين مصاحبه اختصاصي در دسترس قرار داده است. نكته جالب اينكه ال چاپو در مصاحبه با انكار قاچاقچي بودن خود، اعتراف مي‌كند بيش از هر كس ديگر در دنيا هروئين، كوكائين و ماري‌جوانا تأمين مي‌كند و زيردريايي، هواپيما، كاميون و كشتي دارد.

او در گفت‌وگو با پن به تفصيل درباره فرار از زندان در ژوئيه 2015سخن مي‌گويد و به ديدارش با پابلو اسكوبار ديگر قاچاقچي مشهور مواد‌مخدر اشاره مي‌كند.‌شان پن علاوه بر داشتن يك كارنامه پربار در عرصه بازيگري، سابقه روزنامه‌نگاري هم دارد. او سال 84پيش از برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري به ايران آمد و يادداشت‌هايش را از اين سفر در روزنامه سان فرانسيسكو كرونيكل منتشر كرد.

کد خبر 321159

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha