شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۰
۰ نفر

به‌دنبال تیراندازی خونین در دانشگاه دلاویر آمریکا، 2 دانشجو مجروح شدند که حال یکی از آنها وخیم اعلام شده است.

این تیراندازی 5 ماه پس از فاجعه مرگبار دانشگاه ویرجینیا و در حالی رخ داد که پلیس این بار در یک اقدام به موقع از بروز فاجعه‌ای دوباره جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، زمانی که تعدادی از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه ایالت دلاویر در شرق آمریکا در حال ترک بوفه دانشگاه بودند ناگهان هدف شلیک‌های مرگبار چند مرد ناشناس قرار گرفتند.

به دنبال این تیراندازی 2 دانشجوی دختر و پسر که احتمال می‌رود هدف اصلی مهاجمان بوده‌اند روی زمین افتادند و دیگر دانشجویان که از شدت ترس و دلهره شوکه شده بودند پس از انتقال  به بیمارستان، ماجرا را به پلیس اطلاع دادند.

در حالی که شلیک‌های مرگبار مهاجمان ناشناس، فاجعه دانشگاه ویرجینیا را که در آن 32 دانشجو توسط یک دانشجوی کره‌ای قتل عام شدند در ذهن تک تک دانشجویان تداعی کرده بود، پلیس به سرعت وارد عمل شد و به دیگر دانشجویان که در خوابگاه‌های دانشگاه دلاویر زندگی می‌کردند دستور داد از اتاق‌های خود خارج نشوند.

از سوی دیگر با توجه به حساسیت موضوع گروه‌های ویژه پلیس عازم محل تیراندازی شدند و تا شعاع چندین متر آنجا را به محاصره خود درآوردند.

مأموران که در نخستین بررسی‌ها دریافتند مهاجمان ناشناس لحظاتی  پس از تیراندازی ناپدید شده‌اند، به سرعت وارد عمل شده و بازجویی از شاهدان حادثه را آغاز کردند.

یکی از مقامات پلیس ایالتی دلاویر با بیان اینکه همه ما از حادثه دانشگاه ویرجینیا درس خوبی گرفتیم گفت: در حادثه ویرجینیا با وجود قربانی شدن 2 دانشجو در تیراندازی نخست، هیچ اقدامی برای دور نگه‌داشتن دیگر دانشجویان از محل حادثه صورت نگرفت و به همین خاطر 30 دانشجوی دیگر نیز از سوی جوان کره‌ای به قتل رسیدند اما در این حادثه پلیس در نخستین اقدام دور نگه داشتن دیگر دانشجویان از محل تیراندازی را در دستور کار خود قرار داد و به این ترتیب از بروز فاجعه‌ای دیگر جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه حال دانشجوی پسری که در این حادثه مجروح شده رو به بهبودی است افزود: دیگر مجروح حادثه که دختری 17 ساله است بر اثر شلیک گلوله به شکمش به شدت مجروح شده و حال او   وخیم است.

از سوی دیگر کارلوس هولمز، سخنگوی دانشگاه دلاویر از احتمال بروز تیر اندازی به دنبال دعوا در بوفه دانشگاه خبر داد و گفت: پسر دانشجو که از ناحیه زانو زخمی شده است حاضر به ارائه اطلاعات به پلیس نیست و این فرضیه وجود دارد که او  تیراندازها  را می‌شناسد.

در حال حاضر پلیس 2 دانشجو را که گفته می‌شد از این حادثه سود می‌بردند، دستگیر و بازجویی‌ها را از هر دوی آنها آغاز کرده است.

همچنین به دنبال این تیراندازی، دانشگاه دلاویر که با 3 هزار و 690 دانشجو، یک دانشگاه تاریخی برای سیاهپوستان است روز گذشته تعطیل و ورود به آنجا برای تمامی دانشجویان ممنوع بود.

کد خبر 32129

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز