به گزارش بخش رسانه ایسنا، مدیران مسئول پایگاههای خبری، مطابق شیوهنامه اعلامی (فرمهای پیوست) از امروز (٢١ دی ماه) به مدت ١٠ روز تا تاریخ اول بهمن ماه فرصت دارند، با تکمیل و ارسال فرمهای مربوطه برای شرکت در طرح رتبهبندی شرکت کنند.
دستورالعمل و شاخصهای اعلامی با هدف ارتقاء جایگاه حرفهای پایگاههای خبری اینترنتی و برقراری عدالت رسانهای تهیه و تنظیم شده است. پیشنویس اولیه این دستورالعمل توسط تعدادی از روزنامهنگاران شناخته شده و مدیران پایگاههای خبری، با کمک کارشناسان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی تهیه شده و سپس در اختیار مدیران پایگاههای خبری و جمعی از اهالی رسانه قرار گرفت تا پیشنهادها و نظرات اصلاحی و تکمیلی خود را ارائه کنند.
در نهایت جدول شاخصها توسط هشت نماینده مدیران مسئول ٢٠ پایگاه خبری از گرایش های سیاسی و رویکردهای مختلف مورد بازبینی قرار گرفت.
روابط عمومی معاونت مطبوعاتی آورده است: وجود تعداد قابل توجه پایگاههای خبری اینترنتی در کشور و تفاوت عملکرد و ماموریت آنها از جمله در میزان تولید خبر، گستره فعالیت، انتشار چند زبانه، سرعت در تولید و انتشار اخبار، رابط استانی در داخل کشور، میزان بهرهمندی از تکنولوژی جدید رسانهای، رعایت اصول حرفه ای و ده ها شاخص دیگر، ایجاب می کند که عدالت رسانه ای در نگرش به جایگاه پایگاههای خبری اینترنتی برقرار شود و هر پایگاه خبری در جایگاه واقعی خویش قرار گیرد و آنها که فعالیت جدیتر و حرفهای در سپهر رسانهای کشور دارند در ارزیابیها مورد غفلت واقع نشوند.
برای دریافت فرم خوداظهاری و شیوهنامه رتبهبندی پایگاههای خبری به سایت معاونت امور مطبوعاتی مراجعه کنید.
نظر شما