دکتر محمد سلطانیه سفیر ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش روز پنجشنبه محمد البرادعی را نشانه‌ای از همکاری ایران باآژانس بین‌المللی انرژی اتمی دانست.

وی در گفت و گویی با ایرنا، این گزارش را کوتاه‌ترین گزارش آژانس در باره ایران توصیف کرد و افزود: این گزارش نشان می‌دهد که هیچ شواهدی از انحراف به سمت اهداف و فعالیتهای ممنوعه و نظامی در برنامه‌های هسته‌ای ایران مشاهده نشده است.

سلطانیه گفت: در این گزارش تاکید شده که بازرسان آژانس به تاسیسات و اطلاعات مورد نظر دسترسی دارند و هیچ مانعی برای بازرسی نداشته‌اند.

وی افزود: در این گزارش ضمن اشاره به زنجیره ‪ ۱۶۴‬تایی سانتریفوژها در ایران و نیز فعالیت تاسیسات نطنز، گفته شده که اورانیوم تا غنای ‪ ۵‬درصد نیز در ایران به دست آمده است.

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: ما سه سال اقدامات داوطلبانه خود را با حسن نیت انجام دادیم و این اقدام واکنشی به اشتباه تاریخی درباره فعالیتهای هسته‌ای ایران بود.

"محمد البرادعی" مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه گزارشی را به درخواست شورای امنیت درباره برنامه‌های هسته‌ای ایران منتشر کرد.

شورای امنیت در قطعنامه خود از آژانس خواسته بود که در پایان آگوست گزارشی از اقدامات ایران درباره توقف غنی‌سازی اورانیوم و نیز اجرای درخواستهای آژانس به این شورا ارایه دهد.

کد خبر 3222

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز