سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۵ - ۱۹:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: گزارش محمد البرادعی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در وین در اختیار ‪ ۳۵‬کشور عضو شورای حکام قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از وین، البرادعی در این گزارش با اشاره به فعالیتهای ایران در زمینه غنی‌سازی اورانیوم طی ماههای اخیر، گفته است که اعلام نظر آژانس درباره برنامه‌های هسته‌ای ایران منوط به همکاری بیشتر ایران با آژانس در چهارچوب پروتکل الحاقی است.

وی با اشاره به اینکه آژانس قادر به اعلام نظر درباره عدم انحراف مواد و برنامه‌های هسته‌ای ایران است، افزوده است: اما آژانس قادر نیست فرایندهای بیشتری را درباره مواد و برنامه‌های هسته‌ای اعلام نشده انجام دهد.

در این گزارش چهار صفحه‌ای که در اختیار اعضای شورای حکام قرار گرفته همچنین گفته شده است که همکاری بیشتر ایران با آژانس پیش نیازی است که این نهاد را قادر می‌سازد تا ماهیت صلح آمیز برنامه‌های هسته‌ای ایران را تایید کند.

در این گزارش آمده است: ایران هنوز به درخواستهای آژانس درباره شفاف سازی و دسترسی به برخی نمونه‌های محیطی و نیز انجام مصاحبه با مقامات مورد نظر پاسخ نداده است.

البرادعی همچنین افزوده است که آژانس فعالیت خود را برای رسیدگی به سایر موضوعات باقی مانده در این زمینه دنبال می‌کند.

در این گزارش همچنین به تحولات اخیر در زمینه برنامه‌های هسته‌ای ایران مرتبط با فعالیت سانتریفوژها و یو.سی.اف ‬نیز اشاره شده است.

این گزارش در نشست فصلی شورای حکام که در روزهای دوم و سوم آذر در وین برگزار می‌شود ارایه خواهد شد.

کد خبر 8360

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز