همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرده است که هوای سرد تا روز جمعه در نیمه غربی و شمالی کشور ماندگار خواهد بود و طی این مدت همه دریاهای کشور طوفانی است.

به گزارش مهر، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در اين باره گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی امروز در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور ابرناکی و بارش برف و باران ادامه خواهد داشت.

احد وظیفه افزود: در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی نیز در بعضی ساعات افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی بعد از ظهر امروز در برخی مناطق جنوبی کشور نیز افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد.

آن گونه که سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرده است فردا پنجشنبه در سواحل دریای خزر به ویژه در سواحل مرکزی و شرقی و شمال شرق کشور ابرناکی و بارش برف و باران ادامه می‌یابد و در برخی مناطق جنوب شرق، جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی نیز افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی با رعد و برق رخ خواهد داد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، این سامانه اوایل وقت روز جمعه در مرزهای شرقی کشور سبب بارش پراکنده شده و به تدریج از کشور خارج می‌شود.

احد وظیفه با بیان این که هوای سرد تا روز جمعه در نیمه غربی و شمالی کشور ماندگار خواهد بود اعلام کرد: طی دو روز آینده در نوار جنوبی کشور وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق جنوب شرق کشور با گرد و خاک همراه خواهد بود.

به گفته وی بارش‌ها امروز در استان گیلان و برخی مناطق استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، و شمال خراسان رضوی شدت بیشتری خواهد داشت.

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور امروز خلیج فارس و در روزهای پنجشنبه و جمعه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود. دریای خزر نیز امروز مواج است.

سازمان هواشناسی کشور هوای تهران را امروز نیمه ابری و وزش باد و در شهرهای شمالی استان تهران ابری و همراه با بارش باران و برف و به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی کرده است. بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت ۶ و صفر درجه سانتیگراد اعلام شده است.

کد خبر 323062

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha