جمعه ۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جمهور وارد تهران شد و مورد استقبال مشاور مقام‌معظم‌رهبری در امور بین الملل، معاون‌اول خود و وزیر دادگستری قرار گرفت.

رییس جمهور

رییس جمهوری اسلامی ایران پس از سفر رسمی پنج روزه به ایتالیا و فرانسه بامداد امروز وارد تهران شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی ریاست جمهوری، آقای روحانی هنگام ورود به فرودگاه مهرآباد مورد استقبال مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، معاون اول خود و وزیر دادگستری قرار گرفت.

رییس جمهور کشورمان در سفر خود به فرانسه با رییس‌جمهور این کشور ملاقات و درباره راه‌های توسعه روابط دو کشور و مسایل مورد علاقه در عرصه دوجانبه و منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کرد.

اقای روحانی همچنین علاوه بر دو دور دیدار و گفتگو با روسای شرکت‌های بزرگ اقتصادی فرانسه در جمع اندیشمندان علوم سیاسی و روابط بین‌الملل فرانسه (ایفری) نیز سخنرانی کرد.

در این سفر 20 سند همکاری مشترک در عرصه‌های مختلف میان ایران و فرانسه به امضاء رسید و بخش‌های خصوصی دو کشور نیز بیش از 10 سند همکاری مشترک به امضاء رساندند.

اقای روحانی همچنین در سفر به ایتالیا بستر تحرکی جدی در روابط دو کشور را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، توریسم و علمی و فناوری، با امضای 14 موافقتنامه و توافق بر سر نقشه راه همکاری‌های مشترک، هموار کرد.

رییس جمهور پیش از ترک رم در گفتگویی با خبرنگاران تاکید کرد که شعاع طرح های مشترک اقتصادی ایران و ایتالیا فراتر از دو کشور و به نفع منطقه خواهد بود.

اقای روحانی در جریان این سفر ضمن دیدار با رییس جمهوری و نخست وزیر ایتالیا، در واتیکان؛ مقر کاتولیک های جهان، با پاپ فرانسیس نیز دیدار و گفتگو کرد.

رییس جمهور که گروهی از فعالان بخش خصوصی ایران نیز وی را در سفر به رم همراهی می کردند، همچنین نشستی با فعالان اقتصادی و تجار ایتالیایی داشت، نشستی که همکاری بخش های خصوصی دو کشور را عمق بیشتری خواهد بخشید.

کد خبر 323216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha