جمعه ۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
۰ نفر

سالار عقیلی که به فاصله یک روز پس از حضور در یکی از شبکه‌های فارسی‌زبان معاند نظام جمهوری اسلامی ایران از جدول اجراهای سی‌ویکمین جشنواره فیلم فجر حذف شده بود، به‌دلیل آنچه وزیر ارشاد «غافلگیر شدن و آشنا نبودن با شبکه‌های معاند» می‌داند، دوباره به جشنواره بازگشت.

موسیقی

به گزارش همشهري، علي جنتي كه شامگاه پنجشنبه پس از تماشاي نمايش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» در تالار چهارسو تئاتر شهر به جمع خبرنگاران آمده بود، درباره ماجراي عقيلي گفت: او آدم سياسي نيست و رويكرد شبكه‌هاي خارجي را نمي‌شناسد. در اين برنامه فقط براي كنسرت خود تبليغ كرده و چند كلام هم درباره فرهنگ و هنر ايران حرف زده است. هنرمندان آدم‌هاي سياسي نيستند و تمام همت خود را در همان زمينه‌ كاري خود متمركز مي‌كنند.

وزير ارشاد همان روز در حاشيه همايش اديان توحيدي هم درباره حضور خواننده موسيقي سنتي ايران در يك شبكه ماهواره‌اي گفته بود: احساس مي‌كنم عقيلي به‌علت آشنا نبودن با شبكه فارسي‌زبان معاند غافلگير شده است. من با او در اين‌باره حرف زدم و خود عقيلي هم بيانيه خوبي داد و گفت كه سياسي نيست و با اين شبكه آشنايي نداشته است. ما عقيلي را به‌عنوان فردي كه از ابتداي كار هنري با نظام همكاري داشته مي‌شناسيم و خودش هم بر اين موضوع تأكيد دارد.

همزمان، مدير سي و يكمين جشنواره موسيقي فجر از بازگشت عقيلي به جدول اجراهاي جشنواره‌ خبر داد و اعلام كرد او همراه گروه وزيري به سرپرستي كيوان ساكت 22بهمن در تالار وحدت برنامه اجرا مي‌كند. حميدرضا نوربخش با اشاره به موضعگيري اوليه خود مبني بر حذف عقيلي از موسيقي فجر گفت: ما در تمام اين مدت مشغول رايزني براي حل اين مشكل بوديم و خوشبختانه با درايت مسئولان فرهنگي مسئله به بهترين شكل حل شد.

خود عقيلي چند روز پس از ماجراي حضور در شبكه ماهواره‌اي با صدور بيانيه‌اي به اين اتفاق واكنش نشان داد. در بخشي از اين بيانيه آمده است: اميدوارم سوء‌تفاهمي كه به‌وجود آمده براي برخي از هموطنان عزيز رفع شود و از آنجا كه عاشق وطنم و مردم ايران هستم، هيچ تصميمي براي مهاجرت و ماندن در خارج از كشور ندارم. به‌زودي به آغوش ميهن عزيزم ايران بازخواهم گشت و تا جان در بدن دارم براي وطنم اين «شكوه پابرجا» مي‌خوانم.

کد خبر 323257

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha