همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخ به شکایات وزارت بهداشت گفت: میزان شکایات در حوزه سلامت به طور محسوسی کاهش یافته است.

به گزارش ايسنا، دکتر سجاد رضوی گفت: قبلا بیشتر شکایت‌ها در میزان هزینه‌های پرداختی، کمبود دارو، دسترسی به داروهای موردنیاز و بیمه بوده است که از دو سال گذشته تاکنون این موارد به طور محسوسی کاهش یافته است که اين امر، نشان‌دهنده افزایش کیفیت و دسترسی بهتر به خدمات است.

وی در خصوص شکایات مربوط به نوع رفتار پرستاران و پزشکان با بیماران، خاطرنشان کرد: حوزه سلامت بسیار پیچیده است و این‌گونه مشکلات همواره وجود داشته است ولی هم‌اکنون بسیار مشاهده شده است که پرستاران و پزشکان با شکیبایی بیشتر پذیرای بیماران هستند تا بیماران بتوانند دوره بیماری خود را در آرامش سپری کنند.

رضوی، در خصوص طرح تحول نظام سلامت و افتتاح پایگاه‌های سلامت،گفت:  طرح تحول سلامت از دو سال گذشته آغاز شده و باعث رضایت‌مندی بالایی در حوزه سلامت، بهداشت و درمان شده است و علاوه بر آن هزینه‌های پرداختی از سوی بیماران نیز کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: امروز نیز به نقطه حساس حاشیه شهرها توجه شده و با راه‌اندازی پایگاه‌های سلامت در این مناطق 200 هزار نفر از افراد ساکن در حاشیه شهرها که هیچ‌گونه خدماتی در حوزه بهداشت و سلامت دریافت نمی‌کردند و می‌توان گفت گروه فراموش شده در این زمینه بودند، تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

رضوی عنوان کرد: با افتتاح این پایگاه‌ها بی‌عدالتی‌ها در حوزه بهداشت و درمان مرتفع شده و افراد ساکن در حاشیه شهرها همانند مردم شهر از خدمات روان‌شناسی، تغذیه و بهداشت دهان و دندان بهره‌مند هستند.

کد خبر 323522

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

بیشتر

دیدگاه خوانندگان امروز

بیشتر

پر بیننده‌ترین خبر امروز

بیشتر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha