همشهری آنلاین: درحالی تصادفات رانندگی تاپایان شهریور امسال ۳.۴ درصد کاهش داشت که این رقم کمتر از کاهش تلفات در ۱۴ گذشته بوده است.

مهر نوشت: در چهار سال اول برنامه پنجم توسعه، تصادفات رانندگی سالانه ۷ درصد كاهش یافته است، این در حالی است كه امسال تا پایان شهریور تصادفات رانندگی ۳.۴ كاهش داشته كه كمتر از ۷ درصد در چهار سال گذشته به شمار می رود.

البته بیشترین كاهش مربوط به سال ۹۰ است كه به دلیل افزایش میزان جرایم راهنمایی و رانندگی، میزان تصادفات رانندگی حدود ۱۵ درصد كاهش یافت. در واقع مهمترین دلیل کاهش تصادفات رانندگی در سال های گذشته، اخذ جرایم سنگین از رانندگان بوده است.

براین اساس، کارشناسان یكی از عوامل مهم در تصادفات رانندگی را رفتار پرخطر می دانند بطوریکه این موضوع در حمل و نقل برون شهری هم دیده می شود و رانندگان با رفتار پرخطر مانند عدم رعایت سرعت مجاز، سبقت های غیرمجاز و یا استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی موجب تصادف می شوند که حتی این موضوع را می تواند در حمل و نقل عمومی برون شهری هم مشاهده کرد.

از سوی دیگر این مشکلات در حمل و نقل درون شهری هم دیده می شود و رانندگان در این بخش، بار ترافیکی زیاد را دلیل رفتارهای پرخطر خود می دانند در حالیکه در شرایط دیگر هم این رفتارها را میتوان از برخی رانندگان مشاهده کرد.

کد خبر 324436

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha