مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۵
۰ نفر

مرضیه وحید ‌دستجردی،‌وزیر اسبق بهداشت: اجرای طرح پزشک خانواده در استان فارس بسیار موفق بوده و با وجود برخی ایرادات وضعیت بهداشت و درمان این استان را نسبت به قبل بهبود داده و رضایتمندی مردم افزایش پیدا کرده است.

دکتر مرضیه وحیددستجردی

ما مي‌خواستيم برنامه پزشك خانواده را به‌صورت كشوري اجرا كنيم و با يك جدول زمانبندي شده اين طرح را به سراسر كشور تسري دهيم. قرار بود ابتدا از سطح يك شروع كنيم و سپس به سطوح بالاتر برسانيم ولي اين كار عملي نشد. قرار بود هر قدر بودجه به ما داده مي‌شود براساس بودجه، ما نيز طرح را توسعه و گسترش دهيم، منتها براي توسعه و گسترش اولويت‌هاي استاني و شهرستاني نيز مشخص كرده بوديم كه در كجاها امكانات بيشتري داريم زيرا بايد امكان و شبكه اين‌كار و تيم‌هاي پزشك خانواده را مي‌داشتيم، بنابراين جاهايي كه امكانات فراهم بود، جزو اولويت‌هاي ما بود.

جزو برنامه‌هاي ما بود كه در جنوب تهران و در اسلامشهر هم بتوانيم پزشك خانواده را اجرا كنيم. ما منطقه‌اي از تهران را براساس جدول زمانبندي مشخص كرده بوديم. همچنين سيستان و بلوچستان، كهگيلويه و بويراحمد، چهارمحال و بختياري، خوزستان، فارس و مازندران را براي اجراي اين طرح درنظر داشتيم. فارس و مازندران را آغاز كرديم و بقيه را در اولويت دوم گذاشتيم. من واقعاً افسوس مي‌خورم كه با وجود اينكه برنامه ما كاملاً آماده بود و نسخه «02» پزشك خانواده را به تصويب دولت وقت رسانده بوديم، ولي به‌علت نداشتن امكانات، بودجه و آن چيزهايي كه لازمه اجراي اين طرح ملي بود، نتوانستيم برنامه را به‌صورت كشوري و ملي پياده كنيم. اگر پزشك خانواده در اسلامشهر اجرا مي‌شد و اجراي سطح دوم تخصصي آن هم ممكن مي‌شد، خود من هم افتخار پيدا مي‌كردم با تيم‌هاي پزشك خانواده همكاري كنم.

 

کد خبر 324495

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha