یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
۰ نفر

مجید مظفری: امسال مدیریت کاخ مردمی جشنواره را برعهده داشتم که تجربه بسیار خوبی بود. دبیر جشنواره امسال بستر مشارکت بیشتر هنرمندان با این رخداد سینمایی را فراهم کرده‌بود.

مجید مظفری

به‌طوري‌كه هنرمندان به‌عنوان مشاور، مدير كاخ جشنواره و مدير كاخ مردمي همراه با مردم، اهالي رسانه و سينماگران بودند. ايجاد كاخ مردمي هم به صورت توامان تكريم هنرمندان و مردم را به همراه داشت تا در اين ايام همه در كنار هم باشند. من و دوستانم نهايت تلاشمان را كرديم تا ميزبان خوبي براي مردم و هنرمندان باشيم. جوري كه همه از اين همراهي لذت ببرند.

در اين چند روز اغلب واكنش‌هايي هم كه چه از سوي مردم، چه هنرمندان و چه دوستان رسانه مشاهده كرده‌ام مثبت بوده. در كاخ مردمي، نه هنرمندان مزاحم مردم بودند و نه بالعكس. همه در كنار هم بودند و خوشبختانه با نظم و مديريت خوبي كه اعمال شد روزانه نزديك به 4هزار نفر در پرديس ملت حضور يافتند. ما سعي كرديم آرامش نسبي را براي مخاطبان فراهم كنيم چه از نظر پاركينگ و رفت و آمد مردم و چه برقراري نظم در صف‌ها و چه پذيرايي مختصري كه از مردم و هنرمندان به عمل مي‌آورديم. مردم مهم‌ترين و باارزش‌ترين سرمايه‌هاي سينما هستند.

وقتي به مخاطب احترام گذاشته و محيطي امن براي حضور خانواده‌ها فراهم شود، حضور مردم هم در سينماها گسترش مي‌‌يابد. گاهي وقت‌ها نكات ريزي وجود دارد كه شايد در نگاه اول چندان به چشم نيايد ولي مي‌تواند در ميزان استقبال يا عدم استقبال مردم از سينما تاثيرگذار باشد. به‌عنوان مثال در ايام جشنواره در پرديس ملت يك كريدوري داشتيم كه مخاطبان پس از پايان فيلم بايد از آنجا عبور و از سينما خارج مي‌شدند. ديديم اگر هر 4 فيلمي كه در پرديس ملت به نمايش درمي‌آيند همزمان خاتمه يابند بايد1000 تماشاگر از اين كريدور عبور كنند.

بنابراين فيلم‌ها را با اختلاف 5 دقيقه از يكديگر به نمايش درآورديم تا خروج تماشاگر از سينما هم با آرامش همراه باشد و با ازدحام و شلوغي جمعيت مواجه نشويم. يكي از مهم‌ترين عوامل براي برقراري پيوند مستحكم ميان مردم و سينما، فراهم‌كردن فضاي امن براي تماشاي فيلم‌هاست. مخاطبي كه قرار است در طول سال به سينما بيايد و در واقع وقت براي اين كار بگذارد نبايد دغدغه جاي پارك داشته باشد، نبايد هنگام ورود به سينما با سرويس‌دهي نامناسب مواجه شود.

سينما رفتن آيين است كه بايد اركانش برمبناي احترام به مردم بنا شود. جداي از كيفيت خود فيلم، سالن سينما بايد حتما صندلي‌‌هاي راحتي داشته باشد. كيفيت صدا و تصوير هم از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار است، ضمن اينكه با حضور هنرمندان در ايام اكران عمومي مي‌توان مخاطبان بيشتري را جذب كرد.

براي اين كار هم بايد همه اقشار جامعه مورد توجه قرار گيرند. مثلا اگر عوامل يك فيلم در روز اول اكران به سينما آزادي مي‌آيند و كنار مردم فيلم را مي‌بينند اين اتفاق بايد در سينمايي كه مثلا در ميدان خراسان هم قرار دارد رخ بدهد. سينما رفتن مي‌تواند يك مهماني بزرگ باشد كه در آن هم هنرمندان حضور مي‌يابند و هم مردم از همه اقشار و طبقات مختلف جامعه. در اين زمينه ساكنان مناطق بالاي شهر همانقدر بايد مورد توجه قرار گيرند كه شهروندان مناطق مركزي و جنوبي شهر. سينما مردمي‌ترين هنرها ناميده شده و نبايد ميان مردم قطب ‌بندي و خط‌كشي كرد. به همين دليل مخاطبان سينما فرهنگ همانقدر بايد مورد احترام قرار گيرند كه تماشاگران سينما راگا در پايين‌شهر.

  • بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون
کد خبر 325142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha