همشهری آنلاین: با رونمایی از دستگاه اتو اینجکتور، که اولین دستگاه تزریق داروهای «ام.اس» است، مشکلات تزریق بیماران مبتلا به ام اس، کاهش می‌یابد.

ms

به گزارش همشهري آنلاين، هاله حامدی فر، در مراسم رونمایی از اين دستگاه گفت: اتواینجکتور، از به روزترین روش‌های ابداعی برای تسهیل فرآیند تزریق داروها است و سبب كاهش مشكلات تزريق بيماران خواهد شد.

اين كارشناس داروسازي افزود:‌ اتواینجکتورها توسط خود بیمار تزریق می‌شوند و نیازمند مراجعه به مراکز درمانی در هر نوبت تزریق نیستند و هزینه‌های مربوط به رفت و آمد و مسائل جانبی آن را ندارند.

حامدي فر،‌ از دیگر مزایای این دارو را دیده نشدن سوزن سرنگ در کل مدت زمان تزریق دانست و افزود: این موضوع هم از جنبه ایمنی (امکان آسیب دیدگی با سرسوزن) و هم از جنبه افزایش همکاری بیمار بسیار موثر است.

 او افزود:‌ تزریق‌های زیرپوستی به خودی خود به جهت میزان فضای محدود برای سرنگ و احتمال بالای خطا در تزریق فرآیند دشواری به حساب می‌آیند اما این وسیله با نحوه قرارگیری ساده و مشخص، طول مشخص سوزن که برای این نوع تزریق تنظیم شده است خطای محل و میزان ورود سوزن را بسیار کاهش مي‌دهد و بنا به نوع آزاد شدن دارو در آن،‌ که با فشردن ساده یک دکمه انجام می‌شود،‌ دغدغه تزریق میزان اشتباه از دارو را از بین می‌برد و دارو را  به درستی به بیمار می‌رساند.

حامدي فر گفت:‌ تا پیش از این استفاده از این داروها به‌رغم تلاش‌های فراوان برای تسهیل فرایند تزریق٬ با دغدغه‌هایی همراه بود و هم اکنون با ورود نخستین داروهای کاملا ایرانی حوزه ام اس، با این شکل دارویی شاهد برطرف شدن آن ها هستیم.

شرکت دانش بنیان سیناژن با این دستگاه به بیماران ام اس در تزریق داروهای سینومر و رسیژن با کاهش اثرات تزریق کمک کرده است. این فناوری جدیدترین تکنولوژی در دنیاست که بوسیله این شرکت به کار گرفته شده است.

کد خبر 325745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha