معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که بانک مرکزی با افزایش مبلغ وام به ۱۰۰ میلیون تومان موافق است اما ترجیح می‌دهد این اتفاق تا پایان سال‌جاری رخ ندهد.

 حامد مظاهريان روز گذشته در نشستي خبري تأكيد كرده است كه همچنان افزايش مبلغ وام مسكن به ميزان 50درصد قيمت خانه، هدف وزارت راه و شهرسازي است.وزارت راه و شهرسازي سياست افزايش مبلغ وام مسكن را براي تقويت قدرت خريد متقاضيان مسكن براي خروج بازار از ركود مؤثر مي‌داند. عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي بارها اعلام كرده است كه سهم وام از قيمت مسكن بايد به 50درصد افزايش يابد اما بانك مركزي با هدف كنترل تورم و انضباط بازار پول با احتياط بيشتري به بررسي پيشنهاد افزايش وام مسكن پاسخ مي‌دهد.

معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي در نشست خبري هفتمين همايش مقررات ملي ساختمان و سازه‌هاي بتني، اظهار داشت: استراتژي و سياست وزارت راه و شهرسازي گسترش بازار رهن است بنابراين فكر مي‌كنم بايد متقاضيان مسكن تا سقف 50درصد براي خريد يك ملك را بتوانند تسهيلات دريافت كنند هرچند معتقديم بازپرداخت اين تسهيلات بايد در استطاعت مالي مردم باشد و نرخ سود نيز كاهش يابد.

حامد مظاهريان افزود: برخي بانك‌ها مشكلات اعتباري دارند به همين دليل بانك مركزي تا سقف 100ميليون تومان به‌صورت اصولي موافق است اما ترجيح داده است كه اين موضوع تا پايان سال‌جاري متوقف شود. وي ادامه داد: قرار است اين موضوع در سال آينده بررسي شود اما به هر حال بانك مركزي نگران است كه ميزان اعتباردهي بانك‌ها از تعادل خارج شود، بنابراين تلاش مي‌كند ميزان اعتباردهي بانك‌ها را متعادل نگه دارد.

وي تأكيد كرد: ما به اين تصميم و بحث نظارتي بانك مركزي احترام مي‌گذاريم اما پرسشگر افزايش ميزان سقف تسهيلات كاهش، نرخ سود مسكن و افزايش زمان مدت بازپرداخت تسهيلات مسكن هستيم.مظاهريان همچنين در مورد نرخ سود وام مسكن گفت: به تبع كاهش نرخ سود سپرده‌ها از سوي شوراي پول و اعتبار نرخ سود تسهيلات مسكن نيز بايد بازنگري شود.

کد خبر 326530

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha