مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۲
۰ نفر

وزیر بهداشت معتقد است که برخی مسئولان کشور با عدم‌تصمیم‌گیری در مورد مسائل مهم نمی‌خواهند خود را «آدم بده» کنند و سکوت مجلس و دولت در مورد موضوعاتی ازجمله سیگار ناشی از این مسئله است.

تصادف

وي گفت: براي همين نيز مسئولان و دولتي‌ها تصميم مي‌گيرند هيچ تصميمي نگيرند و با طفره رفتن از اصل موضوع، مسئله را رها كنند كه نمونه بارز آن را در موضوع يارانه و برخي ديگر از تصميمات كشور مي‌توان ديد. وي اضافه كرد: البته اين رها كردن مسئله در تمامي حرفه‌ها ازجمله حرفه پزشكي، صنف روحانيت، قوه قضاييه و... وجود دارد و هيچ‌كس نمي‌خواهد با تصميم‌گيري در موضوعات اساسي آدم بده شود.

سيدحسن قاضي‌زاده‌هاشمي در يازدهمين همايش روساي پليس راهور ناجا مرگ 17هزار نفر در جاده‌هاي كشور را تاسف‌بار خواند و اظهار داشت: با وجود فرهنگ چندهزارساله، رشد شتابان علمي كشور، دستاوردهاي عظيم دفاعي و سرآمد بودن در بخش‌هايي همچون نانوتكنولوژي، ناراحت هستيم از اينكه آمار تلفات ترافيكي در كشورمان حتي از كشورهاي آفريقايي نيز بيشتر است.

وي با بيان اينكه وزارت بهداشت مقصر اصلي تلفات ترافيكي نيست، اين تلفات را معلول ناكارآمدي بخش‌هاي ديگري از كشور دانست و گفت: در صنعت مشكلات جدي داريم. 37سال است مي‌گوييم خودروي ملي ولي شما بهتر مي‌دانيد كه موضوع چيست ولي تقيه مي‌كنيم و از گفتن اصل موضوع سر باز مي‌زنيم البته من هم كه چند بار به اين موضوع اشاره كردم، به اخلال در توليد و صادرات متهم شده‌ام.

وي از پليس‌هاي حاضر هم انتقاد و خاطرنشان كرد: اگر من جاي شما بودم ماشين‌هايي را كه بيشتر آسيب مي‌رسانند، نمره و پلاك نمي‌دادم.

وي همچنين با اشاره به درخواستش براي تاسيس سازمان اورژانس افزود: اورژانس يك اداره است و زيرمجموعه اداره ديگر اما بايد يك سازمان چابك، به‌روز با وظايف، اختيارات و اعتبارات مشخص باشد. به دولت و مجلس پيشنهاد كرديم اما نشد.

  • نمايندگان در فكر رأي سيگاري‌ها!

هاشمي با اشاره به موضوع سيگار گفت: همه مي‌دانيم كه 90درصد سرطان‌ها به واسطه سيگار تشديد يا ايجاد مي‌شود و ما معتقديم كه عوارض خرده‌فروشي سيگار بايد افزايش يافته و افراد سيگاري هزينه اين اقدام خود را بدهند ولي با توجه به روشن‌بودن موضوع و اينكه حتي يك «قران» از درآمد 11هزار ميليارد توماني صنعت سيگار در كشور به بخش سلامت جامعه اختصاص نمي‌يابد، دولتي‌ها به واسطه احتمال ركود در توليد و مجلسي‌ها براي جمع‌كردن رأي سيگاري‌ها از تصميم‌گيري راجع به اين موضوع طفره مي‌روند.

  • رسانه‌ها اعصاب مردم را خرد نكنند

وزير بهداشت و درمان به انتقاد از عملكرد رسانه‌ها پرداخت و اظهار داشت: اين همه رسانه به جاي اينكه دروغ بگويند، تهمت بزنند، اعصاب مردم را خرد كنند و اين و آن را به جان هم بيندازند، بيايند مردم را توانمند سازند چراكه وظيفه اصلي‌شان اين است.

  • حمايت از افزايش جرايم رانندگي

هاشمي در ادامه به مسئله جرايم رانندگي پرداخت و گفت: جريمه سنگين و برخورد شديد با متخلف بازدارنده است اما از برخي اظهارنظرها در اين‌ماه تعجب كردم. وي از خود به‌عنوان راننده‌اي متخلف ياد كرد و عنوان داشت: من به‌عنوان يك راننده متخلف مي‌گويم كه اين دوربين‌ها و حضور پليس تاثير دارد و بازدارنده است.

  • مردم مراقب خود باشند

در برخي نقاط كويري از محل حادثه تا نزديك‌ترين شهر بيش از 300كيلومتر مسافت است. تنها فراهم‌كردن بالگرد مهم نيست چرا كه ما بالگرد فراهم مي‌كنيم مي‌گويند جايگاه سوخت نيست، جايگاه فراهم مي‌كنيم مي‌گويند آشيانه نيست! ۱۹بالگرد از ارتش اجاره كرده‌ايم احتياج به ۴۵دستگاه بالگرد داريم و در تلاش هستيم ۳۰فروند بالگرد خريداري كنيم. در حال حاضر زمان حضور ماموران امدادي بر بالين حادثه‌ديدگان ۴۵ دقيقه است، اگر به ۱۴ دقيقه برسيم در نقطه ايده‌آل هستيم. 2هزار دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس وارد شده و تعدادي پايگاه اورژانس نيز براي نوروز داير شده اما از نظر من اينها همه هيچ است و مردم بايد مراقب خودشان باشند.

  • حقوق شهروندي و تشكر از وزير راه!

وزير بهداشت 3روز پيش با اشاره به شعار حقوق شهروندي كه معمولا وزير راه خيلي از آن استفاده مي‌كند، گفته بود حقوق شهروندي لفظ زيبا و عامه‌پسندي است كه بايد به آن عينيت ببخشيم و يكي از راهكارها اين است كه تجربيات بشري را در جهت مقابله با انبوه تصادفات و كشته‌هاي ناشي از آن به‌كار بگيريم. هرچند وضعيت‌مان نسبت به سال‌هاي قبل بهتر شده كه از اين بابت بايد از دستگاه‌هايي همچون پليس راهور و سازمان صدا و سيما تشكر كنيم اما در مقابل، بابت وضعيت نامناسب راه‌ها و جاده‌ها و نيز خودروها نمي‌دانيم بايد از چه كسي تشكر كنيم؟!

کد خبر 327415

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha