توزیع پرتقال تنظیم‌بازاری ۲۵۰۰ تومانی و سیب درختی به نرخ ۲۲۰۰ تومان از ۲۰ اسفند‌ماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آینده ادامه خواهد یافت.

میوه

توزيع پرتقال و سيب‌درختي تنظيم بازاري از پنجشنبه هفته گذشته در 320مركز توزيع سطح شهر زمينه كاهش نسبي قيمت اين اقلام در مغازه‌هاي سطح شهر را فراهم كرد، به‌نحوي كه نرخ سيب قرمز و پرتقال درجه يك با كاهش هزار توماني به 3500تا 4هزار، سيب زرد 4هزار و 500تا 5هزار و ليمو شيرين 4هزار تومان رسيد.

رئيس سازمان جهادكشاورزي استان تهران با اشاره به نظارت سازمان تعزيرات و ساير دستگاه‌هاي متولي بر عرضه اين اقلام گفت: عرضه سيب و پرتقال با قيمت مصوب در ۳۲۰مركز واقع در استان تهران آغاز شده و تا ۱۵فروردين ادامه دارد.
علي اشرف منصوري در نخستين روز توزيع ميوه شب عيد به فارس گفت: براساس اعلام قبلي از امروز پنجشنبه توزيع سيب و پرتقال در ميادين ميوه و تره‌بار شهر تهران آغازشده و در روزهاي آتي به فراخور استقبال مردم و ميزان تقاضا در مراكز خرده‌فروشي شهر تهران و شهرستان‌هاي اين استان توزيع سيب و پرتقال را ادامه مي‌دهيم. وي تأكيد كردكه براي تهران 5هزار تن پرتقال و 1500تن سيب تهيه شده و قيمت عرضه اين دو نوع ميوه امروز در ميادين ميوه و تره‌بار شهر تهران به ازاي هر كيلو پرتقال 2450تومان و به ازاي هركيلو سيب 2200تومان است.

منصوري با بيان اينكه بسته به نوع تقاضا پيش‌بيني مي‌شود توزيع سيب و پرتقال در ميادين ميوه و تره‌بار شهر تهران تا 15فروردين ادامه داشته باشد، افزود: قيمت پرتقال نسبت به سال گذشته به ازاي هركيلو 500تومان كاهش داشته به‌طوري كه سال گذشته اين ميوه به قيمت 2950تومان در شب عيد عرضه شد اما امسال قيمت اين ميوه به ازاي هر كيلو 2450تومان تعيين شده است.
وي با تأكيد بر اينكه سيب درختي توزيع شده از كيفيت عالي برخوردار است، افزود: اين سيب از نوع سيب دماوند است كه داراي بهترين نوع كيفيت است. همچنين قيمت سيب و پرتقال در مراكز عرضه به‌صورت روزانه تعيين مي‌شود و قيمت‌ها تابعي از قيمت ميادين ميوه و تره‌بار شهر تهران است. اين قيمت‌ها مخصوص تهران است و اين اقلام در استان‌هاي ديگر به فراخور شرايط هر استان قيمت‌گذاري مي‌شود.

منصوري در مورد احتمال افزايش قيمت اين اقلام با گراني احتمالي ميوه در روزهاي آينده نيز گفت: اميدواريم تغيير قيمت نداشته باشيم اما بسته به قيمت بازار ممكن است قيمت‌ها تغيير كند. همچنين در استان تهران بيش از 320مركز عرضه درنظر گرفته شده كه 40مركز عرضه مربوط به ميادين ميوه و تره‌بار شهر تهران است و مابقي در شهرستان‌ها و مراكز خرده‌فروشي قرار دارد.

کد خبر 327929

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha