مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون وزیر بهداشت، در نشست خبری با خبرنگاران اظهارداشت: در دو سال و نیم گذشته، بیش از هر زمان دیگر، به مقوله مهم پیشگیری، توجه شده است.

به گزارش همشهري آنلاين دكتر علي اكبر سياري   افزود: عده‌ای از روی بی‌انصافی وكم اطلاعي می‌گویند، به پیشگیری و بهداشت توجه نشده و در این حوزه‌ها غفلت شده است اما ما با سند و مدرك اعلام مي‌كنيم كه اقداماتي كه در اين دولت براي بهداشت و پيشگيري انجام شده است، بي نظير است.

سياري گفت: ما براي همه مردم و در همه سنين، براي مراقبت‌هاي بهداشت و پيشگيري، برنامه‌هاي زيادي تدوين و اجرا كرديم ودر دست اجرا داريم . هيچ ايراني نيست كه در برنامه‌هاي معاونت بهداشت، مورد غفلت قرارگرفته باشد .افتخار ما اين است كه دسترسي به امكانات بهداشتي را براي محروم‌ترين مردم فراهم كرديم. فقرا و محرومان، از نظر سلامت در بدترین وضعیت به سر می‌برند و به همین دلیل، اقدامات بهداشتی‌، را از روستا آغاز کردیم.

معاون وزير بهداشت افزود: برای 10 میلیون و 200 هزار نفر از مردم که فاقد مراقبت‌های اولیه بهداشتی و پیشگیری بودند، دسترسی به خدمات مراقبت‌های اولیه و پیشگیری را فراهم کردیم.

او گفت: ما تلاش كرديم و مي‌كنيم تا به نابرابري‌ها پايان دهيم و به موضوع مهم عدالت در سلامت و دسترسي به خدمات بهداشتي توجه ويژه كرديم.

سياري افزود:به خدمات مراقبت‌های اولیه و پیشگیری را برای 24 میلیون جمعیت شهری،فراهم و همچنين، سامانه یکپارچه بهداشت "سیب" را به جزدر خراسان رضوی و گیلان راه اندازي كرديم.

معاون وزير بهداشت از پزشك خانواده هم گفت، سياري، کل اعتبارات پزشک خانواده روستایی در سال 92 ، را 450 میلیارد تومان اعلام كرد و گفت: این در حالی است که میزان این اعتبارات در سال 93 به 1700 میلیارد تومان، یعنی بیش از دو برابر افزایش یافت.

او از بهره برداري 1800 خانه بهداشت و برنامه‌هاي اين وزارتخانه براي بهبود سلامت دهان و دندان در روستاها، گفت و با بيان اينكه 55 میلیارد تومان اعتبار براي بهبود سلامت دهان و دندان در روستاهااختصاص يافته است، اعلام كرد: امروز در هیچ روستایی دانش آموزی وجود ندارد که برایش وارنیش تراپی نکرده باشیم، 8 میلیون دانش آموز فلوراید تراپی شدند.

سياري به كمبود ويتامين دي هم اشاره كرد و گفت: در مدت 10 سال کمبود ویتامین دي،6 برابر شد اما با اين وجود، برنامه‌هاي خاصي براي جبران كمبود ويتامين دي اجرا كرديم .برای سالمندان کشور هم که با کمبود شدید ویتامین D مواجه‌ هستند و همچنين، دانش آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان در اقلیم‌هایی که بالاترین میزان کمبود ویتامین D وجود داشت اقداماتي انجام شد.

او گفت: هیچ روستایی نیست که در آن مرکز بهداشتی و درمانی وجود داشته باشد اما فاقد پزشک باشد .تعداد پزشکان در روستا از 4300 نفر به بیش از 6000 پزشک افزایش یافته است.

معاون وزير بهداشت افزود: ایجاد نظام ارجاع از مرکز بهداشت تا بیمارستان، یکی از اولویت‌هاْ، در سال 95 است، در عين حال، برنامه پزشک خانواده روستایی را تقویت و بسترهای لازم برای برنامه پزشک خانواده را در شهرها ایجاد کرديم.

سياري گفت: ازآنجا كه 70 درصد مرگ و میرها مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است.براین اساس برنامه پیشگیری وکنترل بیماری‌های غیرواگیر تصویب شد و برنامه عملیاتی آن در چهار استان در دست اجرا است.

اواز راه اندازي 8 مرکز کاهش آسیب اجتماعي هم سخن گفت و افزود: در 22 مرکز آسیب‌های اجتماعی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را برعهده گرفته‌ایم.

سياري گفت: 40 سال بود که در ایران هر سال با بیماری وبا مواجه بودیم این در حالی است که در سال 93 هیچ موردی از وبا نداشتیم و این پاسخ کسانی است که می‌گویند به پیشگیری توجه نکرده‌اید. همچنین در سال 94 یک مورد وبا داشتیم که آن هم به دلیل فاضلاب بود وکنترل شد.عاون وزير بهداشت با اشاره به شیوع کرونا ویروس در کشورهایی مانند عربستان در سال 94، گفت: 64 هزار نفر ایرانی به مکه رفتند اما با مراقبت‌ها و کنترل‌هایی که انجام دادیم کرونا ویروس را کنترل کردیم. آنفلوانزا را نیز مدیریت و كنترل كرديم.

کد خبر 328046

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha