همشهری آنلاین: معاون بهداشت وزیر بهداشت در همایش ملی سفیران سلامت دانش آموزی، از کمبود ویتامین دی در بین دانش آموزان ایرانی ابراز نگرانی کرد و از همه دانش‌آموزان خواست هر ماه یک قرص ویتامین دی، مصرف کنند.

دکتر سیاری

به گزارش همشهري آنلاين، دكترعلي اكبر سياري، گفت: کمبود ویتامین دی در یک دوره ده ساله در کشور، 6 برابر شده بود به همين دليل، مصمم شده ايم تا کمبود اين ويتامين را در كشور، جبران کنیم.

او افزود: وزیر بهداشت در سال 92، هنگام سفر به یکی از روستاهای زابل با من تماس گرفتند و از من خواستند تا قرص آهن را در خانه‌های بهداشت توزيع كنيم. اكنون علاوه بر مراکز بهداشتی، در مدارس نیز قرص آهن و ویتامین دی توزیع می‌شود.

به عنوان نمونه، پس از توزيع ويتامين دي در مدارس مشهد و سبزوار، کمبود ویتامین دی در طول 9ماه از 75 به 5.6 کاهش یافت.
سياري يكي از عوارض ويتامين دي را نرمی استخوان و ناهنجاری در استخوان‌های پا ذكر كرد.

او خطاب به دانش آموزاني كه سفيران سلامت شدند گفت: شما مروجان سلامت در بين مردم هستيد، پس براي جلوگيري از چاقي و اضافه وزن تحرك بدني داشته باشيد و روزانه حداقل يك ساعت ورزش كنيد و بقيه را هم به ورزش توصيه كنيد.استرس را از خود دور كنيد و با همه مهربان باشيد و همه را دوست داشته باشيد.

سياري گفت:ماموریت آموزش و پرورش و آموزش عالی، ارتقای تفکر در افراد است و افراد ، مهارت تفکر نقادانه و حل مساله را در چنین محیط‌هایی آموزش می‌بینند و به دیگران هم منتقل می‌کنند.

معاون وزير بهداشت در بخش ديگري از سخنان خود، گفت: دكتر  هاشمي، فردي كار آفرين است و من در طول 20 سالي كه معاون وزیر بوده ام و با 6 وزیر کارکرده ام بايد بگويم كه دکتر هاشمی، فرصت بزرگی را برای سلامت مردم ایران فراهم کرده است و همه بايد از اين فرصت بخوبي استفاده كنيم.

کد خبر 331186

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha