همشهری آنلاین: قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به چهارم مارس (١٤ اسفندماه) با دو دلار و ٢١ سنت افزایش نسبت به هفته گذشته به ٣١ دلار و ٧٧ سنت رسید.

به گزارش ایرنا، روند افزایشی قیمت نفت خام همچنان ادامه دارد و قیمت‌ها به تدریج از کانال 20 دلاری عبور کرده و وارد کانال 30 دلاری مي‌شوند.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که موج جدید افزایش قیمت نفت خام که از دو هفته گذشته آغاز شده، پایدار بوده و می‌تواند قیمت نفت خام را تا محدوده بشکه‌ای 40 دلار بالا برده و تثبیت کند.

اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت گزارش داد، قیمت نفت خام سنگین ایران در هفته منتهی به چهارم مارس (١٤ اسفندماه) با دو دلار و ٥٢ سنت افزایش به ٢٩ دلار و ٤٧ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای امسال تاکنون ٢٥ دلار و ٢٥ سنت بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٣١ دلار و ٤٦ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، دو دلار و ٣١ سنت افزایش نشان می‌دهد.

هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا نیز در هفته منتهی به چهارم مارس با سه دلار و ٣٤ سنت افزایش، ٣٤ دلار و ٦٦ سنت برای هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال نیز با دو دلار و ٥٠ سنت افزایش به ٣٦ دلار و ١٦ سنت برای هر بشکه رسید.

همچنین قیمت نفت خام شاخص دبی و عمان نیز با یک دلار و ٩٦ و یک دلار و ٩٧ سنت افزایش به ترتیب به ٣١ دلار و ٥٧ سنت و ٣٢ دلار و ٥٩ سنت رسید.

به گزارش ایرنا، احتمال افزایش همکاری روسیه و سایر تولیدکنندگان غیر اوپک، در جلوگیری از افزایش تولید و همچنین کاهش ارزش دلار از علت‌های اصلی افزایش قیمت نفت در هفته‌های اخیر بوده‌اند.

کد خبر 328170

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha